|
کدخبر: 313457

قیمت طلا / قیمت سکه / قیمت نیم سکه / بازار طلا

رقم های عجیب و غریب بازار طلا / ربع سکه زیر ۴۰ هزار تومان! + عکس

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان! رقمی که در ظاهر مربوط به سالیانی دور است اما جالب است بدانید که کمتر از ۲۰ سال پیش طلا در چنین وضعیتی بوده است، با این گزارش همراه ما باشید.

اقتصاد رقم های عجیب و غریب بازار طلا / ربع سکه زیر ۴۰ هزار تومان! + عکس

در حال حاضر، در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲، قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد ایران به ارزش ۲ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان برای هر گرم تعیین شده است. اما جالب است بدانید که در ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۸۵ قیمت آن ۶۵ هزار و ۲۱۰ تومان بوده است که تفاوت آن بسیار چشمگیر است!

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم در بازار امروز به مبلغ ۲۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است. ولی در نهایت تعجب قیمت سکه طرح قدیم در سال ۱۳۸۵ گران تر از سکه طرح جدید است و به ترتیب به قیمت ۱۷۲ هزار تومان و ۱۴۳ هزار تومان اعلام شده است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی به مبلغ ۱۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی به مبلغ ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی به مبلغ ۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومان عرضه می‌شود. شاید باورتان نشود اما قیمت نیم سکه  در سال ۱۳۸۵ به قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در بازار داخلی، هر مثقال طلا به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین، قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی حدود ۱۹۸۲ دلار است و در نهایت با توجه به جدول منتشر شده از سال ۱۳۸۵ قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار به قیمت ۶۵ هزار و ۲۱۰ تومان اعلام شده است.

جدول-قیمت-سکه-طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها