|
کدخبر: 313279

مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

کاهش قیمت خانه در این شهرها / بازار مسکن ملتهب شد

ایلاتی کارشناس اقتصاد مسکن درباره ادعاها برای کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن گفت: این کاهش قیمت برای شهرهای اطراف تهران و مشخصا شهرهای جدیدی مانند پردیس و پرند صورت گرفته است. این کاهش قیمت‌ها در راستای اقدامات دولت برای برخورد با مشاورین املاک غیر مجاز و اقداماتی از این دست از جمله افزایش هزینه‌های خانه‌های خالی انجام شده است.

اقتصاد کاهش قیمت خانه در این شهرها / بازار مسکن ملتهب شد

کارشناس اقتصاد مسکن درباره اظهارنظرها پیرامون کاهش ۲۵ درصدی بهای مسکن عنوان کرد:  این کاهش قیمت برای شهرهای اطراف تهران و مشخصا شهرهای جدیدی مانند پردیس و پرند و پس از اقدامات دولت برای برخورد با املاک غیر مجاز و افزایش هزینه خانه‌های خالی صورت گرفته است.

وی درباره راهکارهایی که مانع افزایش قیمت مسکن می‌شود، بیان کرد: باید زیرساخت‌ها را برای اخذ مالیات در کشور درست کنیم. اگر این زیرساخت‌ها درست شود، هر کسی برای تصاحب تعداد زیادی ملک طمع نخواهد داشت و دیگر تفاوت نخواهد کرد این ملک داخل یا اطراف شهر باشد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با تصریح بر اینکه زیرساخت برای اجرای قانون در حوزه اخذ مالیات مسکن وجود ندارد، اظهار کرد: مشکل این است که نمی‌توانیم قوانین موجود را اجرا کنیم. باید زیرساخت اطلاعاتی داشته باشیم تا بدانیم تعداد مالکیت افراد را احصا کنیم و از طریق سیاست‌های مالیاتی، اقدام به کنترل قیمت مسکن کنیم.

وی اشاره کرد: پیشنهاد می‌شود برای یک دوره پنج‌ساله محدودیت مالکیت مسکن داشته باشیم تا یک نفر نتواند تعداد زیادی ملک داشته باشد و به این شکل بازار از حالت سرمایه‌ای خارج شود.

به‌عنوان‌مثال یک ماه پیش اعلام شد یک جوان بیش از ۱۵۵ واحد مسکن در اختیار دارد و همچنین بانک‌ها هر کدام تعداد زیادی مسکن دارند که این مسئله موجب می‌شود خانه‌ها تبدیل به کالای سرمایه‌ای شوند.

ایلاتی درباره اخذ مالیاتی از خانه‌های خالی گفت: این قانون در حال حاضر عملیاتی شده است و امسال برای حدود ۸۰ هزار واحد اظهار نامه مالیاتی صادر شده است و این مالیات‌ها حتی برای ملک‌هایی هم که در تصاحب بانک‌ها قرار دارند، صادر شده است. هر چند این تعداد واحد مسکونی شروع خوبی است اما در مقابل عدد بیش از دو میلیونی که برای خانه‌های خالی عنوان می‌شود کوچک است و باید برای تعداد بیشتری از خانه‌های خالی اظهارنامه مالیاتی ارائه شود.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها