|
کدخبر: 313149

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین

چرا بیت کوین ارزان شد؟ +‌ آخرین قیمت

در ۲۴ ساعت گذشته و علی‌رغم کاهش تورم ایالات متحده در ماه اکتبر نسبت به رقم پیش‌بینی شده، قیمت بیت کوین نزدیک به ۳ درصد کاهش یافته و به زیر ۳۶ هزار دلار سقوط کرده است. طبق گزارش‌ها، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه اکتبر برابر ۳٫۲ درصد و کمتر از پیش‌بینی‌ فعالان بازار، یعنی ۳٫۳ درصد گزارش شده است.

اقتصاد چرا بیت کوین ارزان شد؟ +‌ آخرین قیمت

به نظر می‌رسد یک تغییر شدید در بازار آتی بیت کوین و کاهش هیجانات پیرامون صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، دلیل اصلی کاهش سریع قیمت این ارز دیجیتال بوده است.

بر اساس داده‌های موجود، در تاریخ ۱۴ نوامبر، بیش از ۹۷٫۹ میلیون دلار در بازه زمانی یک ساعته و بیش از ۱۲۶٫۳ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لانگ در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شد.

زمانی که موقعیت‌های لانگ بیت کوین بدون فشار خرید از سوی معامله‌گران لیکویید شوند، تأثیر منفی بر قیمت بیت کوین می‌گذارد. در همین راستا، داده‌ها حاکی از آنند که حجم معاملات بیت کوین بیش از ۷ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۳ میلیارد دلار ثبت‌شده در ۹ نوامبر، کاهش یافته است.

عدم وجود نقدینگی و حجم معاملات ثابت باعث مطرح شدن این سوال شده که آیا افزایش اخیر قیمت بیت کوین قدرت ماندگاری دارد یا خیر. اگر تغییر مثبتی در نقدینگی وجود داشته باشد، بیت کوین می‌تواند به سرعت بهبود یابد.

در این میان اما، داده‌های بازار آتی نشان می‌دهند که معامله‌گران در انتظار یک عقب‌نشینی بوده و بیش از ۵۴ درصد از معاملات بیت کوین از نوع شورت هستند.

علی‌رغم کاهش قیمت بیت کوین در ۱۴ نوامبر، بیش از ۸۳ درصد از دارندگان کوتاه‌مدت و بلندمدت این ارز دیجیتال در حال حاضر در سود هستند.

کاهش حجم معاملات همراه با درصد بالای سود سرمایه‌گذاران ممکن است منجر به ادامه کاهش قیمت بیت کوین شود؛ چون این احتمال وجود دارد که معامله‌گران بیشتری شروع به برداشت سود کنند.

به نظر نمی‌رسد که عدم اطمینان کوتاه‌مدت در بازار ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز بلندمدت سرمایه‌گذاران سازمانی را تغییر داده باشد. با وجود محیط نظارتی سختگیرانه در ایالات متحده، چندین غول مالی جهان، از جمله بلک راک، برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین درخواست داده‌اند. در این میان، برخی از تحلیلگران معتقدند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ممکن است تصمیم‌گیری در مورد ETF اسپات بیت کوین را تا سال ۲۰۲۴ به تعویض بیاندازد.

قیمت بیت کوین به طور مستقیم تحت تأثیر رویدادهای کلان اقتصادی قرار می‌گیرد و از این رو، اقدامات نظارتی بیشتر، اخبار مربوط به ETF و تغییرات نرخ بهره، می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. با وجود اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره را متوقف کرده، قیمت بیت کوین بلافاصله واکنش مثبتی نشان نداد.

با این حال، برخی از تحلیلگران باور دارند که قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت به ۶۹ هزار دلار خواهد رسید. در بلندمدت نیز، فعالان بازار همچنان انتظار دارند که قیمت بیت کوین بهبود یابد، به خصوص که موسسات مالی بیشتری همچنان از این ارز دیجیتال استقبال می‌کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها