|
کدخبر: 312673

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/قیمت سولانا

سولانا رکورد زد / افزایش ۲۲ درصدی قیمت

رمزارز سولانا (SOL) در تاریخ ۱۰ نوامبر افزایش قابل‌توجه ۲۲ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۵۵ دلار رسید که بالاترین قیمت ثبت‌شده برای آن از می سال ۲۰۲۲ است. لازم به ذکر است که این افزایش قیمت در بحبوحه فروش مداوم سولانا توسط صرافی ورشکسته FTX، رخ داده است.

اقتصاد سولانا رکورد زد / افزایش ۲۲ درصدی قیمت

همان‌طور که در خبرهای قبلی هم گزارش شد، دادگاه مجوز فروش دارایی‌های این صرافی را که شامل ۵۵.۷۵ میلیون توکن سولانا بود، در سپتامبر ۲۰۲۳ صادر کرد.

با این حال، یکی از دلایلی که باعث خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به این موضوع شده، در نظر گرفتن محدودیت فروش هفتگی ۱۰۰ میلیون دلاری برای دارایی‌های این صرافی است. به همین دلیل است که ترس سرمایه‌گذاران از فروش سنگین سولانا به امید تبدیل شده است؛ زیرا آنها متوجه شدند که فروش سولانا محدود خواهد بود.

در بازه هفتگی، سولانا سود قابل‌توجه ۳۹ درصدی را تجربه کرده و بهره باز معاملات آتی آن هم به ۷۴۵ میلیون دلار رسیده که بالاترین سطح ثبت‌شده از نوامبر ۲۰۲۱ است، زمانی که سولانا به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۶۰ دلار دست یافت. با این حال، در بازارهای آتی، پوزیشن‌های لانگ و شورت با یکدیگر مطابقت دارند، بنابراین بررسی فاندینگ ریت سولانا برای بررسی دقیق‌ چشم‌انداز آن، بسیار مهم است.

نرخ مثبت فاندینگ ریت نشان می‌دهد که خریداران نیاز به اهرم بیشتری خواهند داشت، و در صورتی که خلاف این موضوع رخ دهد، بیانگر آن است که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز خواهند داشت.

در حالی که بازارهای مشتقات را می‌توان دلیل اصلی رشد سولانا در نظر گرفت، اما شواهد حاکی از آن است که عوامل دیگری هم در رشد قیمت سولانا تاثیر‌گذار بوده‌اند، از جمله رشد اکوسیستم سولانا، معکوس شدن روند کاهشی ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) و افزایش ۱۰ درصدی استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) آن.

سولانا اکنون به عنوان چهارمین بلاکچین بزرگ در حوزه دیفای در نظر گرفته می‌شود. نکته جالب توجه این است که افزایش فعالیت در شبکه سولانا در حالی رخ می‌دهد که رقبای سولانا با کاهش این شاخص مواجه هستند. برای مثال، به ‌گزارش DappRadar، اتریوم با کاهش ۲۲ درصدی کاربران فعال در بخش دیفای خود مواجه است.

از طرفی، دارندگان توکن سولانا از فعالیت گسترده در شبکه و افزایش مجموع دارایی‌های قفل‌شده (TVL) بهره‌مند می‌شوند. از سوی دیگر، ارزش بازار فعلی سولانا با ۲۲.۸ میلیارد دلار، سه برابر ارزش پالیگان با ۷.۸ میلیارد دلار است، با وجود اینکه هر دو شبکه TVL مشابهی دارند. این امر باعث شده که سرمایه‌گذاران در مورد پایداری افزایش قیمت سولانا به بالای ۵۵ دلار ابراز تردید کنند.

به گزارش DefiLlama، کارمزدهای جمع‌آوری شده توسط پروتکل سولانا در طول ۳۰ روز اخیر به ۱.۹ میلیون دلار رسیده که این رقم در مقایسه با ۹.۱ میلیون دلار گزارش‌شده برای شبکه بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) کمتر است. این موضوع هم شک و تردیدهایی را پس از افزایش اخیر سولانا مطرح می‌کند.

در حال حاضر، هیچ دلیل واضحی برای برگشت روند صعودی سولانا وجود ندارد؛ زیرا در بازار مشتقات تقاضای خیلی زیادی برای اهرم مشاهده نمی‌شود. با این وجود، می‌توان انتظار رشد محدود برای سولانا را داشت.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها