|
کدخبر: 312481

شهرک صنعتی/ واحد صنعتی/ صنعت

خطر در کمین این واحدهای صنعتی/تیر خلاص دولت به کدام واحدها می‌خورد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه دولت و وزارتخانه‌های مرتبط باید هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را برای تولید و توزیع بخاری‌های کم مصرف بی‌اندیشند، اظهار کرد: اگر دولت این اقدامات ضروری را هرچه سریع‌تر انجام ندهد تامین گاز در زمستان با مشکل رو به رو خواهد شد و در نهایت مجبور به قطع گاز صنایع جهت تامین گاز خانگی می‌شوند که این امر ضررهای اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه دارد.

اقتصاد خطر در کمین این واحدهای صنعتی/تیر خلاص دولت به کدام واحدها می‌خورد؟

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بخاری‌های گازی استاندارد نشوند مصرف گاز در زمستان همچنان بالا خواهد بود در نتیجه دولت مجبور است برای تامین نیاز خانگی، گاز صنایع را قطع کند که این امر ضررهای اقتصادی غیرقابل جبران در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره وضعیت تامین گاز در زمستان پیش‌رو و امکان مواجه شدن با کمبود آن در کشور، گفت:  اکثریت خانوارها منزل خود را با بخاری گازی گرم می‌کنند اما بیشتر این بخاری‌ها مصرف استانداردی ندارند چراکه دولت نتوانسته بخاری پربازده به مردم تحویل دهد، همین امر منجر به عدم صرفه‌جویی و در نهایت مصرف بی‌رویه گاز در کشور شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری تشویق مشترکان کم‌مصرف با تخفیف در قبوض آن‌ها ازسوی شرکت ملی گاز، افزود: اگرچه این تشویق اقدام خوبی توسط شرکت ملی گاز برای کنترل مصرف بود اما به‌یقین کافی نیست و مهمترین قدم در این مسیر توزیع اقلام گرمایشی پربازده و استاندارد و انجام امور دیگر همچون دو جداره کردن پنجره‌ها و... است.

وی ادامه داد: اگر هر خانوار صرفا 3 مترمکعب گاز در 24 ساعت صرفه‌جویی کنند، حدود 60 میلیون مترمکعب گاز ذخیره می‌شود که می‌توان آن را در زمستان به صنایع و نیروگاه‌ها داد و کسری آن‌ها را جبران کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه دولت و وزارتخانه‌های مرتبط باید هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را برای تولید و توزیع بخاری‌های کم مصرف بی‌اندیشند، اظهار کرد:  اگر دولت این اقدامات ضروری را هرچه سریع‌تر انجام ندهد تامین گاز در زمستان با مشکل رو به رو خواهد شد و در نهایت مجبور به قطع گاز صنایع جهت تامین گاز خانگی می‌شوند که این امر ضررهای اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه دارد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها