|
کدخبر: 312445 سینا ستوده

شهر آفتاب/نمایشگاه چوب/صنعت چوب

نمایشگاه صنایع چوب ۶ ساله شد / تامین مواد اولیه مشکل جدی تولیدکنندگان

ششمین نمایشگاه ماشین آلات، یراق آلات و مواد اولیه صنایع چوب افتتاح شد.

اقتصاد نمایشگاه صنایع چوب ۶ ساله شد / تامین مواد اولیه مشکل جدی تولیدکنندگان

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، با حضور عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رئیس دانشگاه شاهد و دیگر فعالان این حوزه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت چیستا و برگزارکننده نمایشگاه ماشین آلات، یراق آلات و مواد اولیه صنایع چوب در این مراسم عنوان کرد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۷۰ شرکت برتر که از برندهای ممتاز کشور حضور دارند. این نمایشگاه نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی هم از لحاظ تعداد شرکت‌کننده و هم فضای نمایشگاهی داشته است.

وی افزود: ما  در این نمایشگاه طیف وسیعی از ماشین‌آلات، ابزار،‌ مواد اولیه و یراق آلات صنایع چوب را داریم که به جرات می‌توان گفت بزرگترین برندهای تامین کننده و تولیدکننده ماشین‌آلات و یراق‌آلات در این نمایشگاه حضور دارند.

تامین مواد اولیه مشکل جدی این صنعت چوب

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه این مراسم عنوان کرد: ما میزبان صنعتی مولد هستیم که به لحاظ ظرفیت‌های تولیدی قابلیت‌های بسیاری دارد. بیش از ۵۰ هزار کارگاه کوچک و بزرگ در این صنعت فعال هستند. سهم این نمایشگاه هم در حوزه صنعت است هم هنر. گفته شده در سال ۲۰۲۰ این صنعت بازاری به ارزش  ۷۴۸ میلیارد دلار در دنیا داشته است.

نمایشگاه-چوب

وی افزود: صنعت چوب در کشور ما ۹ درصد از اشتغال کشور به خود اختصاص داده و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه‌های مختلف است. در موضوعاتی مختلفی مانند نئوپان به خودکفایی رسیده‌ایم که نیازی به واردات نداریم اما در ام دی اف هنوز ۳۰ درصد واردات اتفاق می‌افتد. بازار چند منظوره ساخت مبل و صادرات آن یکی از فعالیت‌های وابسته به این صنعت است که ظرفیت ۵۰۰ میلیون دلاری صادراتی دارد که این ظرفیت در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار صادرات انجام می‌شود که باید با برگزاری این نمایشگاه‌ها این عدد را به آنچه که ظرفیت اسمی کشور است، برسانیم.

تقدسی نژاد ادامه داد: تامین چوب یکی از مشکلات جدی این صنعت است زیرا جنگل‌های ما پاسخگوی این نیاز نیست. ما در حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جنگل در کشور داریم که قطع این درختان می‌تواند آسیب جدی به محیط زیست بزند. کشوری مانند چین که حدود ۲۳۱ میلیون هکتار جنگل دارد واردکننده چوب است لذا تلاش ما باید در بحث واردات و توجه به زیرشاخه‌های این صنعت باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که این نمایشگاه و نمایشگاه‌هایی از این دست بتواند برای حوزه تولید و صادرات کشور مفید واقع شود و کمکی به صنعت و اقتصاد کشور باشد.

باید به بخش خصوص و مردم اعتماد شود

عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه این مراسم عنوان کرد: صنعت چوب صنعتی مهم و بهداشتی است. این صنعت نیاز به مواد اولیه دارد که بیشتر جنگل‌های کشور در شمال کشور است. ما می‌توانیم در کنار رودخانه‌هایی که به وفور در شمال کشور وجود دارد درختکاری کنیم اما متاسفانه دولت‌ها هم تنبل هستند و هم ظرفیت مردمی را نمی‌شناسند. اگر این موضوع را به عهده مردم بگذاریم و اعتماد کنیم مطمئنا به نحو احسن این کار انجام می‌شود.

نمایشگاه-چوب۱

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم همیشه بر این باور بودم که باید به مردم اعتماد کرد و کار را به دست آنها سپرد. دولت سیزدم و مجلس انقلابی باید یک خروجی انقلابی هم داشته باشد و باید بخش خصوصی را به میدان آورد و کار را به آنها سپرد. درست که ما در حال حاضر تحریم هستیم اما بخش خصوصی و صادرکنندگان و واردکنندگانی هستند که خود آنها می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند و کار را انجام دهند زیرا تحریم‌ها برای اشخاص نیست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: امیدواریم برگزاری این قبیل نمایشگاه کمکی به اقتصاد کشور و صنعت چوب کند و ما هم تلاش خود را برای کمک به این صنایع خواهیم کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها