|
کدخبر: 312317

روسیه/ اقتصاد روسیه/ رشد اقتصادی روسیه

چوب حراج بر بازار روسیه/ ایران مشتری شد؟

تخفیف قیمت فروش نقدی نفت روسیه در سپتامبر که پالایشگاه‌های هندی، خریدشان را به دلیل قیمت بالا و فعالیت تعمیراتی، کاهش دادند، بیشتر شد.

اقتصاد چوب حراج بر بازار روسیه/ ایران مشتری شد؟

میانگین قیمت فروش نفت روسیه برای پالایشگاه‌های هندی، در سپتامبر نسبت به ماه اوت، کاهش پیدا کرد.

تخفیف قیمت فروش نقدی نفت روسیه در سپتامبر که پالایشگاه‌های هندی، خریدشان را به دلیل قیمت بالا و فعالیت تعمیراتی، کاهش دادند، بیشتر شد.

طبق محاسبات رویترز بر مبنای جدیدترین داده‌های منتشره در وب سایت وزارت بازرگانی هند، پالایشگاه‌های هندی، نفت روسیه را با میانگین قیمت حدود ۸۱ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه خریدند، در حالی که در ماه اوت، قیمت حدود ۸۶ دلار را پرداخت کرده بودند.

پالایشگاه‌ها در هند، معمولا نفت روسیه را به صورت تحویل توسط فروشنده خریداری می‌کنند و فروشندگان، امور حمل و بیمه را انجام می‌دهند.

هند برای تامین بیش از ۸۰ درصد از نیازهای نفتی خود به واردات نیاز دارد و به دلیل هزینه‌های بالای حمل، در گذشته به ندرت نفت روسیه را خریداری می‌کرد اما پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ و تحریم‌های غربی علیه روسیه، به خریدار بزرگ نفت دریابرد روسیه تبدیل شده است.

داده‌ها، هزینه‌های حمل محموله، بیمه و سایر هزینه‌های پرداخت شده توسط پالایشگاه‌ها را مشخص نکرده اما قیمت خرید، به میزان قابل توجهی بالاتر از سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه است که توسط کشورهای گروه هفت تعیین شده است.

نفت روسیه از اواسط ژوئیه، بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط گروه هفت، معامله شده است زیرا کاهش بیشتر عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس، از میزان تخفیف‌ها کاسته است.

میانگین قیمتی که هند برای نفت روسیه در سپتامبر پرداخت کرد، پایین‌تر از قیمت نفت عراق و عربستان سعودی بود که به ترتیب ۸۳ دلار و ۵۶ سنت و ۹۶ دلار و ۱۶ سنت بودند.

بر اساس گزارش رویترز، هند حدود ۱.۴۲ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را در سپتامبر وارد کرد که در مقایسه با واردات ماه اوت، حدود ۹ درصد کاهش داشت. در مقابل، واردات نفت از عراق، حدود هشت درصد افزایش یافت و به ۹۱۸ هزار بشکه در روز رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها