|
کدخبر: 312284

فولاد / معدن / صنعت ریلی

لجستیک حلقه مهم صنعت فولاد معدن است/ صنعت ریلی مناسب‌ترین روش برای جابجایی کالاهای صنعتی است

سبحان نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت:حلقه لجستیک حلقه مهم صنعت معدن و فولاد است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. در حقیقت این حلقه حلقه‌ای مانند برق در صنعت فولاد است که در حال حاضر فولادکاران به سمت ساخت نیروگاه هدایت شدند.

اقتصاد لجستیک حلقه مهم صنعت فولاد معدن است/ صنعت ریلی مناسب‌ترین روش برای جابجایی کالاهای صنعتی است

سومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته برگزار شد. در نشست هم‌اندیشی این نمایشگاه به منظور رفع آسیب‌های حوزه معدن، محمد سبحان نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: عملکرد صنعت فولاد در سال ۱۴۰۱ ،۳۰ میلیون تن بوده که قرار است در سال ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن برسد. در این میان مجموع باری که در کشور جابجا می‌شود حدود ۶۰۰ میلیون تن است که آن حجم پیش‌بینی شده هم قرار است به آن اضافه شود از این چنین سوالی پیش می‌آید که قرار است این بارها از چه طریقی در جاده‌های کشور حمل شوند. بر همین اساس نگرانی در مورد ظرفیت جاده‌ها حتی در شرایط عالی، وجود دارد. بنابراین باید به سراغ حمل و نقل ریلی رفت.

او همچنین تصریح کرد: حلقه لجستیک حلقه مهم صنعت معدن و فولاد است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. در حقیقت این حلقه حلقه‌ای مانند برق در صنعت فولاد است که در حال حاضر فولادکاران به سمت ساخت نیروگاه هدایت شدند.

سبحان نظری در پایان یادآور شد: وقتی از کشور‌های دیگر وارد کشور می‌شوند و مشاهده می‌کنند که با ماشین سنگ‌ها را جابجا می‌کنیم، نمای مناسبی ندارد از این رو باید صنعت ریلی را تقویت کرد.

 

نویسنده: فاطمه احمدپور

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها