|
کدخبر: 312241

بازنشسته/ حقوق بازنشستگان/ افزایش سن بازنشستگی

این خبر اشک هر بازنشسته‌ای را در می‌آورد/ افزایش حقوق برای همیشه منتفی شد؟

حاجی بابایی گفت: مشکلات مربوط به صندوق های بازنشستگی کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی را دولت و مجلس باید برطرف کنند و این مسئله به بازنشستگان ربطی ندارد.

اقتصاد این خبر اشک هر بازنشسته‌ای را در می‌آورد/ افزایش حقوق برای همیشه منتفی شد؟

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق های بازنشستگی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بتوانند براساس یک تعریف درست منافع به دست بازنشستگان برسانند.

حاجی بابایی گفت: مشکلات مربوط به صندوق های بازنشستگی کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی را دولت و مجلس باید برطرف کنند و این مسئله به بازنشستگان ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: بازنشستگان عزیز ما ۳۰ سال حقوق مربوط به بازنشستگی خود را پرداخت کرده اند لذا اینکه ما نمی توانیم صندوق های بازنشستگی را مدیریت و اداره کنیم، اینکه این صندوق ها حقوق های بالایی را درون ساختار خود پرداخت کنند و اینکه این صندوق ها تلاش می کنند تا فلان شرکتی را راه اندازی کنند اما دیگران روی آن قیمت گذاری کرده و ضرر و زیان آن را صندوق و بازنشسته عزیزمان متحمل می شود، پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک قسمتی از سهام ایران خودرو در قالب صندوق های بازنشستگی ، متعلق به بازنشستگان است، تصریح کرد:ما اجازه نداریم درباره حق و حقوق بازنشستگان و سهام آنها تصمیم بگیریم.

مدیریت صندوق های بازنشستگی کار سخت اما شدنی است

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق های بازنشستگی کار سختی است اما شدنی است، تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی  باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بتوانند براساس یک تعریف درست منافع به دست بازنشستگان برسانند.

دولت باید آسیب های صندوق ها را جبران کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید آسیب های ایجاد شده در صندوق ها را جبران کند و نه بازنشستگان، اظهار کرد:بازنشسته عزیز ما مقصر نیست و تنها مدیران این بخش باید کاستی ها را جبران کنند چراکه این بازنشسته نبوده که شرکت ها را مدیریت کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مسئولین، شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی را اداره کرده‌اند، بیان کرد: از این رو مسئولین باید پاسخگوی نیازهای معیشتی بازنشستگان در شرایط فعلی باشند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها