|
کدخبر: 312219

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین

قیمت بیت کوین به زودی افزایش می‌یابد / رالی بعدی چه زمانی است؟

در حالی که بیت کوین (BTC) در هفته گذشته نسبتاً آرام بود و قیمت آن در حدود ۳۵ هزار دلار تثبیت شد، آلت کوین‌ها در آخر هفته پیشتاز رالی بازار ارزهای دیجیتال بودند.

اقتصاد قیمت بیت کوین به زودی افزایش می‌یابد / رالی بعدی چه زمانی است؟

هفته گذشته، ایالات متحده داده‌های شغلی خود را برای ماه اکتبر منتشر کرد که نشانه‌هایی از سرد شدن بازار کار این کشور داشت. از آنجایی که گزارش اشتغال می‌تواند نشان‌دهنده یک نقطه عطف در اقتصاد ایالات متحده باشد، تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو زودتر از حد انتظار تغییر موضع خواهد داد.

برخی از تحلیلگران در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو از ماه مارس ۲۰۲۴ شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، می‌توان انتظار یک رشد قابل‌توجه را برای دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند سهام و ارزهای دیجیتال، داشت. جالب اینجاست که رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین هم با همان زمان، یعنی حدود آوریل ۲۰۲۴ مصادف است که می‌تواند سوخت بیشتری را به رالی قیمت بیت کوین بیافزاید.

بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی به میزان ۲۵ واحد کمتر از سطوح فعلی در جلسه مارس، از ۱۲٫۹ درصد در روز پنج‌شنبه به ۲۵٫۹ درصد در روز جمعه افزایش یافت. داده‌های مربوط به قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو هم نشان می‌دهند که احتمال ۶۶٫۵ درصدی وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در جلسه مارس بدون تغییر نگه دارد.

در این میان، شانس باقی ماندن نرخ بهره در سطح فعلی خود برای نشست دسامبر، ۹۵٫۴ درصد و برای جلسه ژانویه ۸۹٫۴ درصد است. احتمال کاهش نرخ در هر جلسه صفر است، در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه ژانویه، ۱۰٫۳ درصد است.

اگرچه بیت کوین مدتی است که در محدوده ۳۵ هزار دلار تثبیت می‌شود، اما این وضعیت می‌تواند آرامش قبل از طوفان برای صعود بعدی باشد. در همین راستا، علی مارتینز، تحلیلگر محبوب بازار رمزارزها، گزارش داده که در یک نقطه عطف مهم، بیش از ۷۰۰ هزار آدرس بیت کوین جدید در یک روز ایجاد شد. چنین رشدی در شبکه بیت کوین اغلب به عنوان یکی از قابل اعتمادترین شاخص‌ها برای پیش‌بینی قیمت در نظر گرفته می‌شود.

در این میان، تحلیلگر دیگری با نام کاربری CrediBull Crypto هم ابراز خوش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند به مسیر صعودی خود ادامه دهد، تا زمانی که به سطح مهم و روانی ۴۰ هزار دلار برسد. به گفته این تحلیلگر، در صورت وقوع این اتفاق، بیت کوین می‌تواند سفر خود را برای ثبت یک رکورد تاریخی جدید آغاز کند.

از سوی دیگر، داده‌های موجود نشان می‌دهند که جریان ورودی سرمایه به بازار کریپتو در ماه گذشته به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده که به اعتماد قوی سرمایه‌گذاران اشاره دارد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها