|
کدخبر: 312083

بازار مسکن / بانک مرکزی / قیمت خانه

متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد / بانک مرکزی از خواب بیدار شد!

بانک مرکزی بالاخره پس از هشت ماه سکوت، متوسط قیمت مسکن در تهران را اعلام کرد؛ براساس این گزارش، قیمت مسکن در تهران طی مهر ماه به ۷۶میلیون تومان رسید.

اقتصاد  متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد / بانک مرکزی از خواب بیدار شد!

بانک مرکزی متوسط نرخ مسکن در تهران طی مهر ماه را ۷۶میلیون تومان اعلام کرد؛ براساس این گزارش؛ روند کاش نرخ مسکن که در تابستان آغاز شده بود، پایان یافت و در مهر ماه با رشد یک درصدی قیمت مسکن مواجه شد. براساس این گزارش، در مهر تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در تهران به سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در مهر ماه حاکی از آن است که طی ماهی که گذشت، آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از ۸۰متر، ۵۸درصد معاملات را تشکیل دادند و ۵۸درصد معاملات نیز با قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن (۷۶میلیون تومان) انجام شده است.  در سمتی دیگر ۶۰درصد معاملات در رقمی کمتر از ۶میلیارد تومان انجام شد.

در این بین بیشترین معامله برای آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰متری انجام شد؛ ۱۵درصد معاملات مهر ماه در این متراژ انجام شده است. از سوی دیگر، در آپارتمان‌های متراژ بالا، خانه‌های بالای ۲۰۰متر، با سهمی ۲.۶درصدی، بیشترین معاملات را از آن خود کردند.

رشد ۵۴ درصدی اجاره بها در تهران

براساس این گزارش، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نشاان دهنده رشاد یکسان و معادل  ۴.۲ درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در مهر ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵۴.۷ و ۶۰.۸درصد است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران کدام است؟

براساس گزارش بانک مرکزی، منطقه یک گران‌ترین منطقه تهران برای خرید و فروش ملک در مهر ماه بود؛ براین اساس قیمت مسکن در این منطقه طی مهر ماه متری ۱۴۸میلیون تومان اعلام شده است.

منطقه ۳نیز با متوسط قیمت ۱۲۸میلیون تومان در هر متر مربع، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.در سمتی دیگر منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۳۲میلیون تومان در هر متر مربع ارزان‌ترین منطقه تهران برای خرید ملک به شمار می‌رود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها