|
کدخبر: 312028

بانک ناسالم / مجلس شورای اسلامی / بانک مرکزی

تکلیف این بانک ها مشخص شد / قانون جدید بانک مرکزی چیست؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روش‌های برخورد با بانک‌های ناسالم و موسسات در قالب اقدامات اکتشافی، پیشگیرانه، اصلاحی، «نصب هئیت سرپرستی» و «فرآیند گزیر» به خوبی در قانون جدید بانک مرکزی دیده شده است.

اقتصاد تکلیف این بانک ها مشخص شد / قانون جدید بانک مرکزی چیست؟

محمدرضا پور ابراهیمی، درباره تأیید قانون جدید بانک مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت و پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در گذشته دیوان عدالت اداری اجرای مصوبات و احکام نظارتی بانک مرکزی را متوقف کرده است و آیا در قانون فعلی این موضوع تعیین تکلیف شده است یا خیر، به این صورت صحبت کرد: "در واقع، در ماده ۲۲ قانون مذکور و با موافقت رئیس قوه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، صدور هرگونه دستور موقت یا حکم توقف از سوی مراجع قضایی و شعبه‌های قضایی ممنوع شده است."

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری درباره روش‌های تعیین تکلیف بانک‌های ناسالم در قانون جدید بانک مرکزی گفت: روش‌های برخورد با بانک‌های ناسالم و موسسات به خوبی در قانون جدید بانک مرکزی دیده شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روش‌های برخورد و مواجه با بانک‌های ناسالم به صورت تدریجی در قالب احکام مربوط به اقدامات اکتشافی، پیشگیرانه، اصلاحی، «نصب هئیت سرپرستی» و «فرآیند گزیر» در بخش بانک‌های ناسالم دیده شده است که می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.

بررسی تخلف موسسات اعتباری با اعزام حسابرس ویژه جهت تهیه گزارش‌های حسابرسی

پور ابراهیمی با اشاره به عناوین برخورد با موسسات ناسالم پیرو مصوبات قانون جدید بانک مرکزی، گفت: دستور تهیه صورتهای مالی میان دوره‌ای توسط موسسه اعتباری، اعزام حسابرس ویژه به موسسه اعتباری جهت تهیه گزارش‌های حسابرسی ویژه مورد نظر معاون تنظیم گری و نظارت و انتصاب ناظر مقیم در موسسه اعتباری از جمله اقدامات در این بخش قلمداد می‌شود.

قانون جدید بانک مرکزی مانع از اضافه برداشت بانک‌ها می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با قانون جدید، بانک مرکزی می‌تواند مانع از اضافه برداشت بانک‌ها شود؟ گفت: با توجه به افزایش ابزارهای برخورد با بانک‌های متخلف و شناسایی اضافه برداشت به عنوان تخلفاتی که بانک‌ها را وارد فرآیندهای اصلاحی اعم از «نصب هئیت سرپرستی» و « فرآیند گزیر» می‌کند، حتما می‌تواند در جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها موثر واقع شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها