|
کدخبر: 311975

نرخ مس/ قیمت مس/ معدن مس

قیمت مس با سر زمین خورد

مس روز ابتدایی هفته جاری یعنی دوشنبه ۳۰اکتبر را با رشد قیمتی آغاز کرد؛ به این ترتیب در شرایطی که مس در معاملات بورس فلزات لندن کانال قیمتی ۸‌هزار دلاری را بازپس گرفت، این فلز در معاملات آتی کامکس آمریکا تا ۳.۶۷دلار به ازای هر پوند اوج گرفت که این رقم بیشترین بهای فروش آن پس از روز دوم اکتبر بود.

اقتصاد قیمت مس با سر زمین خورد

نرخ اوراق قرضه دولتی آمریکا به کمتر از ۵‌درصد رسید؛ در عین حال دولت پکن بر میزان محرک‌‌‌های دولتی خود افزود. مجموع این موارد از رشد بهای فلزات غیرآهنی در بازارهای جهانی حمایت کرد.

مس روز ابتدایی هفته جاری یعنی دوشنبه ۳۰اکتبر را با رشد قیمتی آغاز کرد؛ به این ترتیب در شرایطی که مس در معاملات بورس فلزات لندن کانال قیمتی ۸‌هزار دلاری را بازپس گرفت، این فلز در معاملات آتی کامکس آمریکا تا ۳.۶۷دلار به ازای هر پوند اوج گرفت که این رقم بیشترین بهای فروش آن پس از روز دوم اکتبر بود.  رشد قیمتی ایجادشده در معاملات فلز سرخ شامل حال سایر فلزات غیرآهنی از جمله آلومینیوم، روی، نیکل و قلع نیز شد. به این ترتیب در شرایطی که نفت و سایر نهاده‌‌‌های انرژی هفته جاری را با زیان قابل ملاحظه آغاز کردند، بر نرخ فلزات در بازارهای کالایی افزوده شد.

ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه ۳۰اکتبر، مس رشد نرخ ۱.۲درصدی داشت و تا ۸‌هزار و ۱۹۴دلار به ازای هر تن اوج گرفت. در معاملات آتی کامکس آمریکا نیز فلز سرخ رشد ۰.۹۸درصدی را به ثبت رساند و با نرخ ۳.۶۷دلار به ازای هر پوند معامله شد. احتمال بهبود تقاضا با امیدواری نسبت به بهبود داده‌‌‌های تولیدی در چین از افزایش بهای مس در بازارهای جهانی حمایت کرد. دولت پکن محرک‌‌‌های جدیدی را به منظور تحریک اقتصاد خود اعلام کرد و محرک‌‌‌های جدید، چشم‌‌‌انداز تقاضای صنعتی در این کشور را بهبود بخشید. پکن اعلام کرد که بودجه سال‌جاری خود را یک‌تریلیون یوآن افزایش می‌دهد تا بتواند بخش‌های تولید صنعتی، ساخت مسکن و زیرساخت را در این کشور تحریک کند.

در شرایطی که حمایت‌‌‌های دولتی چین فرصت رشد نرخ را به بازارهای کالایی داد، بازدهی اوراق خزانه‌‌‌داری در محدوده ۴.۹درصدی ثابت ماند و به نگرانی‌ها در خصوص افزایش هزینه اسقراض با نرخی بیش از ۵‌درصد پایان داد. عقبگرد نرخ بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا زمینه رشد نرخ در بازار دارایی‌‌‌های پرریسک را فراهم کرد.  در شرایطی که داده‌‌‌های اقتصادی چین و آمریکا حامی رشد نرخ در بازار فلزات است، بر میزان موجودی مس در بورس فلزات لندن و بورس شانگهای افزوده و این موضوع به دست‌‌‌انداز رشد قیمتی در بازار فلز سرخ تبدیل شد.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها