|
کدخبر: 311726

خبر مهم قوه قضائیه از خودرو؛

آمار تکان‌دهنده از تعیین تکلیف خودروها/ قوه قضائیه خبر داد

کمتر از ۱۰ ماه از دستور رئیس قوه قضاییه دو مرحله مزایده فروش خودروهای توقیفی پرونده‌های موادمخدر در استان کرمان برگزار شد.

اقتصاد آمار تکان‌دهنده از تعیین تکلیف خودروها/ قوه قضائیه خبر داد

کمتر از ۱۰ ماه از سفر قبلی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان و صدور دستور تعیین تکلیف خودروهای توقیفی پرونده‌های موادمخدر استان، مزایده فروش ۲ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی توقیفی مواد مخدر در  استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۱۲ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ در بازدیدی سرزده از پارکینگ مرکزی خودرو‌های توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که بر چه مبنایی اعلام می‌کنید خودرو‌ها را با مجوز قضایی تحویل گرفته‌اید در حالیکه در مواردی هیچ مدرکی از آن مجوز‌ها ندارید؟ مگر امکان‌پذیر است یک وسیله نقلیه به پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر آورده شود، اما مشخص نباشد که آن وسیله نقلیه مربوط به کدام پرونده است؟

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به نگهداری ۱۳۵ دستگاه خودروی سنگین در پارکینگ مرکزی خودرو‌های توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان، گفت: در حالیکه امروز در بنادر کشور احتیاج زیادی به خودرو‌های سنگین جهت حمل کالا‌های مختلف وجود دارد، نباید ۱۳۵ دستگاه خودرو سنگین در پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان وجود داشته باشند؛ عدم تعیین تکلیف سریع برای این خودرو‌ها موجب می‌شود که آن‌ها نیز زیر باد و باران و آفتاب، مستهلک شوند و آسیب ببینند.

بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به رئیس کل دادگستری استان کرمان دستور داد در سریع‌ترین زمان ممکن، کارگروهی را مرکب از نمایندگان استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگستری تشکیل دهد تا در آن کارگروه وضعیت خودرو‌های مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر که در پارکینگ مرکزی کرمان نگهداری می‌شوند مشخص شود. رئیس قوه قضاییه در همین راستا با بیان اینکه رئیس کل دادگستری استان کرمان موظف است در کارگروه تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف یا ضبط شده در پارکینگ مرکزی کرمان را به صورت گام به گام گزارش کند.

برگزاری مزایده فروش هزار و ۱۰ خودروی توقیف شده پرونده‌های مواد مخدر در کشور با اقدامات دادگستری کرمان

در راستای عمل به دستورات رئیس قوه قضائیه، کمتر از ۶ ماه و در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۲ مقدمات برگزاری اولین مزایده فروش هزار و ۱۰ خودرو در این استان فراهم و در نهایت تعداد ۶۲۱ خودرو از پارکینگ شورای هماهنگی به فروش رفت و مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان به حساب خزانه دولت واریز شد.

برگزاری دومین مزایده فروش هزار و ٣۶٧ دستگاه خودرو توقیفی موادمخدر در کرمان

همچنین در تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۲ نیز هزار و ٣۶٧ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیفی مواد مخدر به مزایده گذاشته شد.

در مجموع پس از دستور رئیس قوه قضائیه با اقدامات دادگستری کرمان در دو مرحله مزایده فروش ۲ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی توقیفی مواد مخدر استان کرمان انجام شد.

امروز نیز در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان، معاون اول قوه قضائیه به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه، از پارکینگ خودرو‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان بازدید و در جریان مزایده فروش خودرو‌های توقیفی قرار گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها