|
کدخبر: 311463

آیین انعقاد تفاهم نامه پدافند غیر عامل در مجتمع آلومینا برگزار شد

آیین انعقاد تفاهم نامه پدافند غیر عامل در مجتمع آلومینا برگزار شد.

اقتصاد آیین انعقاد تفاهم نامه پدافند غیر عامل در مجتمع آلومینا برگزار شد

آیین انعقاد تفاهم نامه پدافند غیر عامل با حضور رستمی مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان شمالی، حاج زاده فرماندار شهرستان جاجرم، فدوی دادستان شهرستان جاجرم، دکتر شه بخش مدیر عامل شرکت آلومینای ایران و جمعی از مدیران شرکت و مدیران شهرستانی در مجتمع آلومینا برگزار شد.

شرکت آلومینای ایران به صورت ویژه در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری کرده است

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در این آیین گفت: در شرکت آلومینای ایران به صورت ویژه در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری شده است این موضوع سبب شده تا در برابر بحران های احتمالی تاب آوری این شرکت در سطح قابل قبولی قرار بگیرد.

عبدالله شه بخش با بیان اینکه دفاع غیرنظامی آخرین تعریفی است که از پدافند غیرعامل ارائه شده است، افزود: وحدت، همدلی و همکاری بین دستگاه ها و نهادها و در تمام ارکان نظام پایه رسیدن به یک پدافند غیرعامل است که می تواند منجر به پایداری کشور شود.

وی اظهارداشت: با امید به آینده درخشان و تکیه بر توانمندی کارکنان و الزامات پدافند غیرعامل به دنبال پایداری تولید در شرکت آلومینا هستیم.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اضافه کرد: طرح افزایش ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی آلومینا به روش سینترینگ، ساخت نیروگاه ۱۸۰ مگاواتی در دو فاز  و استفاده از پساب شهرهای جاجرم و گرمه مگا پروژه‌های شرکت آلومینای ایران است که در همین راستا در حال پیگیری است.

مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان شمالی نیز گفت: در حوزه پدافند غیرعامل در صنایع و حوزه زیرساختی استان اقدامات خوبی انجام شده است و سرمایه گذاری در این زمینه یک ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

طاهر رستمی افزود: با توجه به وجود ناترازی در زمستان امسال نیز همانند سال گذشته پیش بینی می شود و باید صنایع برای تولید پایدار به سمت تامین سوخت جایگزین باشند.

وی بر استفاده از پساب برای صنایع تاکید کرد و گفت: این اقدام موثری در این حوزه می باشد.

فرماندار جاجرم با بیان اینکه برنامه های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان، سلامت، امنیت غذایی و ... که مربوط به حوزه پدافند غیرعامل است، انجام شده است، گفت: تمام دغدغه ما رشد و تولید و توسعه استان و شهرستان است و این شهرستان از ظرفیت های بسیاری برخوردار است.

حاج زاده با اشاره به ظرفیت بالای شرکت آلومینای ایران در این شهرستان، اظهار داشت: تفاهم نامه ای با این شرکت منعقد شده است و از ظرفیت آن برای کمک به پایداری فضای محیط زیست و دیگر‌ حوزه ها استفاده می شود.

وی افزود: در حوزه پدافند غیرعامل رسالت بزرگی داریم و امروزه در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی در تمام دستگاه ها و نهادها گسترش یافته است.

فرماندار جاجرم با اشاره به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل و آمادگی کامل در برابر تهدیدات، اظهار داشت: باید با هم افزایی همه دستگاه ها برای ترسیم آینده روشن پدافند غیرعامل گام برداریم.

دادستان جاجرم در این جلسه با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل مربوط به همین هفته نیست و در تمام سال باید به آن توجه شود، گفت: اکثر فعالیت در تمام بخش ها با پدافند غیرعامل مرتبط است و باید روز به روز گسترش یابد.

فدوی افزود: در تمام اقدامات باید یک پیوست پدافند غیرعامل وجود داشته باشد و باید در مواجه با بحران و تهدیدات نیز آمادگی لازم وجود داشته باشد.

در خلال این جلسه دبیر پدافند غیرعامل شرکت آلومینای ایران گزارش مبسوطی از اقدامات شرکت آلومینای ایران در حوزه پدافند غیرعامل ارائه نمودند.

تفاهم نامه2

تفاهم نامه 1

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها