|
کدخبر: 311201

وزیر رفاه: باید به حوزه اشتغال توجه ویژه کنید

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از جمله نهادهای بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، گفت: این سازمان به یکی از ارگان‌های توانمندسازی معلولان و آحاد دچار آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است.

اقتصاد وزیر رفاه: باید به حوزه اشتغال توجه ویژه کنید

سیدصولت مرتضوی در رویداد ملی هم‌افزایی ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به مردم مظلوم غزه که مورد هجوم همه جانبه استکبار قرار گرفته‌اند، گفت: قصه پر غصه این است که سال‌ها برای ایجاد نظم جهانی، سازمان‌های مختلفی با هزینه‌کرد از جیب ملت‌های جهان ایجاد شده از جمله سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر؛ در جلسات دانشگاهی و گفت‌وگوها هم از حدود و صغور اختیاراتشان سخن به میان می‌آید. شعار قدرت‌های بزرگ ایجاد آزادی و دموکراسی در جهان بود، اما ملاحظه می‌کنید که بخشی از فلسطین اشغالی تحت آماج شدیدترین حملات قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: رییس جمهور نابخرد آمریکا که آدم احساس می‌کند حیات نباتی دارد، می‌گوید اگر اسرائیلی وجود نداشت، ما اکنون باید اسرائیل را ایجاد می‌کردیم و به صراحت اعلام می‌کند که هرچه بخواهید به شما پرداخت می‌کنم.

مرتضوی افزود: به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند. اردوگاه، کلیسا و مسجد در امان نیست. اعلام می‌کنند به بیمارستان‌ها حمله می‌کنیم و در یک حمله شبانه به بیمارستان نزدیک به هزار بیمار را به شهادت می‌رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دیشب از زمین و دریا و هوا در هر کیلومتر مربع هزاران تن بمب بر سر مردم مظلوم ریختند.

وی افزود: متاسفانه می‌بینید که چه سکوتی در دولت‌ها حاکم است و ملت‌ها چگونه به خروش آمده‌اند، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود به افتخارآفرینی مددجویان در مسابقات پاراآسیایی اشاره کرد و یادآور شد: از تلاش‌ همه دست‌اندرکاران به ویژه خانواده‌های معززی که چنین شخصیت‌های برجسته‌ای که به نوعی محدودیت جسمی دارند اما ارتقاء معنوی و روحی و توان هم‌آوردی با قدرت‌های بزرگ در عرصه‌های ورزش دارند، تشکر می‌کنم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سازمان بهزیستی از جمله نهادهای بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، این سازمان به یکی از ارگان‌های توانمندسازی معلولان و آحاد دچار آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است. نسبت به بازتوانی جامعه هدف گام‌های بلندی برداشته است. در حوزه آموزش کار بزرگی انجام شده است.

وی گفت: در حوزه اتکا به خود، مناعت طبع، ایجاد اشتغال و کارآفرینی گام‌های بلندی برداشته شده است که جای تقدیر و تشکر دارد. البته مشکلاتی هم در این حوزه متصور است. ما تلاش می‌کنیم. ان شاءالله خودکفایی و استقلال مالی را برای عزیزانمان فراهم کنیم و توجه کافی به مأموریت‌های سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی تنوع ماموریت دارد و گاهی ماموریت‌هایی که خیلی از دستگاه‌ها قادر به انجام آن نیستند و خارج از وظایف سازمان بهزیستی است را به بهزیستی واگذار می‌کنند. سال ۱۴۰۱ در دو مرحله برای مراکز نگهداری معلولان منابع خوبی تخصیص داده شد و هم در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار مستمری مددجویان تحت پوشش افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

مرتضوی با طرح این پرسش که دولت از کارگزاران بهزیستی چه توقعاتی دارد؟ گفت: مهم‌ترین توقع دولت، رفتار شایسته با جامعه هدف است.‌ باید توجه ویژه‌ای به جامعه هدف داشته باشیم، یعنی توجه به بهداشت، درمان، اشتغال و مسکن. شاید سوال شما این باشد که آیا همه این‌ها از عهده دولت بر می‌آید؟ بخشی از عهده دولت و بخشی از عهده شما به عنوان دولتمردان بر می‌آید. باید مشارکت اجتماعی را ساماندهی کنید. یکی از نیازهای ضروری مددجویان تامین مسکن است.

وی ادامه داد: باید به حوزه اشتغال توجه ویژه کنید. آموزش مناسب دهید و منابع خوبی هم اختصاص داده شده است. در حوزه مددجویان بهزیستی بانک‌های عامل هم همکاری و همراهی خوبی دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اورژانس اجتماعی باید کمک کنید. اورژانس اجتماعی با اورژانس وزارت بهداشت بسیار متفاوت است. شما باید در صحنه حاضر شوید و برای آحاد مختلف جامعه رفع مشکل کنید. افزایش سطح پوشش خدمات گیرندگان به ویژه زنان سرپرست خانوار و شناسایی استعدادهای برتر و درخشان و کمک به این استعدادها برای شکوفایی از تکالیف ماست. برای عمل کردن به تکالیف باید خود را مجهز به ارائه خدمت و خدمت بدون منت و مجهز به خدمت توام با عشق کنیم.

علی‌محمد قادری نیز با بیان اینکه امروز تغییر چهره سازمانی و ادبیات سازمانی بهزیستی مشهود است، گفت: برنامه‌های ارتقایی، به حداقل رساندن زمان خدمت مطلوب و بررسی زوایای پنهان برنامه‌ها در دستور کار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر برقراری تعاملات فرادستگاهی، ایجاد ظرفیت‌سازی اجتماعی در استان‌ها، بیمه، توانمندسازی مهارت و تقویت و حمایت از کنشگران اجتماعی، گفت: در تحلیل انگاره‌های اجتماعی حساسیت داریم. هم فرکانسی با شرکای اجتماعی و طراحی طرح‌واره‌های تعاملی مدنظر ماست.

قادری گفت: به نکاتی همچون جریان‌سازی الگونمایی و تحول خواهی در دو لایه نظام راهبردی و اقدام راهبردی در این دو سال مدنظر قرار گرفته است. به دنبال فناوری امید هستیم که کارهای بزرگ و اراده بزرگ و همت بزرگ می‌خواهد لذا به دنبال اقدامات ماندگار هستیم.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    سلام تو رابه خدا طلا و دلار بخرید تا قیم ت دلار و سکه و طلا گران شه . چون هروقت ت قاضا زیادشه قیمتها زیادمیشه و اینکه از خ دا میخواهم آمریکا یک بمب اتم به مجلس ایر ان بزند که حقوق مادرم را کم تعیین کردن

  • ناشناس ارسالی در

    یا رب مددی. سلام حقوق من را شورای عالی ک ار طوری تعیین کردکه لباس های پاره مردم ر ا بخرم وبپوشم و در30مترجاماهی 7میلیون تو مان اجاره میدهم به ناحق و اینکه خوراکی ه م نان خالی واب میخورم واینکه مسکن ملی ثب ت نام کردم ولی پول ندارم . چرا خانه 10مت ری برای افرادی که پول ندارند.نمیسازند؟وا ینکه سودسهام عدالتم را نمی‌دهند که دندان هایم را درست کنم و خیابان‌ها انقدرخراب ا ست که ویلچرمادرم هرسال میشکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها