|
کدخبر: 310660

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

فرش دستبافت ایرانی در آستانه ۲ میلیاردی شدن / بازار چه وضعیتی دارد؟

فرش در بین خانواده‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و همیشه دغدغه جدی درباره خرید انواع فرش وجود داشته است. بر همین اساس قیمت انواع فرش را بررسی کرده ایم. گران‌ترین فرش‌ها به چه قیمتی به فروش می‌رسند؟

اقتصاد فرش دستبافت ایرانی در آستانه ۲ میلیاردی شدن / بازار چه وضعیتی دارد؟

فرش در فرهنگ ایرانی جزء مهم‌ترین اجزای خانه است و حتی در زندگی مدرن شده امروزی هم جایگاه خود را حفظ کرده است. فرش هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت اهمیت ویژه‌ای برای افراد دارد و به همین خاطر انواع و اقسام مختلفی دارد. طبیعتا کیفیت و ارزشی که فرش دستبافت ایرانی دارد را هیچ فرش ماشینی نخواهد داشت. فرش ایرانی را جدای از کیفیت و زیبایی می‌توان به عنوان یک سرمایه ماندگار دانست که هر چه می‌گذرد با ارزش‌تر می‌شود.

به همین بهانه سری به سایت‌های خرید و فروش اینترنتی زدیم و قیمت انواع فرش را بررسی کردیم تا ببینیم هر نوع فرش در چه محدوده قیمتی به فروش می‌رسد و گران‌ترین فرش‌ها چه قیمتی دارند. با این گزارش گسترش نیوز همراه باشید.

جدول قیمت انواع فرش در کشور

جدول-قیمت-فرش

تمام قیمت‌های جدول فوق به تومان است

قیمت گران‌ترین فرش دستبافت ایرانی

ارزنده‌ترین فرش بین فرش‌های ایرانی، نوع دستبافت آن است. فرشی که مرگ ندارد و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. اغلب این فرش‌های دستبافت شناسنامه دار هستند و می‌توانیم اسم بافنده آن را ببینیم. طبیعتا هر چقدر بافنده آن معروف‌تر باشد و در کار خود استادتر، قیمت فرش بالاتر می‌رود. گران‌ترین فرش دستبافت در یکی از سایت‌های خرید و فروش به قیمت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. نمایی از فرش‌های دستبافت گران را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

فرش-دستبافت

قیمت گران‌ترین فرش ماشینی

فرش ماشینی همان طور که از اسمش پیداست توسط دستگاه بافته می‌شود و بر اساس نوع نخ درجه‌بندی می‌شود. هر چه نوع آن بهتر باشد، فرش ماشینی با کیفیت‌تر است. معمولا نخ‌هایی که در بهترین نوع این فرش‌ها به کار می‌روند، هیچ پرزرفتگی ندارند. گران‌ترین فرش ماشینی در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین به قیمت ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

فرش-ماشینی

قیمت گران‌ترین فرش ابریشم

فرش ابریشم همان طور که از اسمش پیداست به جنس نخ آن اشاره می‌شود که ممکن است این فرش ابریشم دستبافت باشد و هم ممکن است فرش با دستگاه بافته شده باشد. طبق معیاربندی‌هایی که برای فرش دستبافت و ماشینی داریم، فرش ابریشم نیز درجه‌بندی می‌شود و هر جه ظرافت بیشتری در بافت آن به کار رفته باشد قیمت آن بالاتر می‌رود. گران‌ترین فرش ابریشم در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین به قیمت ۵۱۷ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

فرش-ابریشم

قیمت گران‌ترین فرش قدیمی

فرش قدیمی اغلب به واسطه قدمت و کمیاب بودن آن است که ارزش دارد. فرش‌های قدیمی حکم عتیقه‌جات را پیدا می‌کنند و هر چه استاد بافنده آن فرش معروف‌تر باشد و فرش‌ها شناسنامه قوی‌تر داشته باشد، قیمت فرش بالاتر می‌رود. در تصویر زیر قیمت چند فرش قدیمی را در یکی از سایت‌ها می‌بنیم که گران‌ترین آن ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

فرش-قدیمی

معرفی فرش ایرانی به عنوان برترین فرش جهان

فرش ایرانی یکی از محصولات معروف و با ارزش ایران است که در سراسر جهان شهرت دارد. فرش ایرانی به دلیل طرح‌های زیبا، کیفیت بالا و دست‌بافت بودنش معروف است.تاریخچه فرش ایرانی به قدمتی بسیار دیرینه و باستانی بازمی‌گردد، که به دوره‌های مختلف تاریخی و فرهنگی ایران مرتبط است. فرش ایرانی به عنوان هنری خلاقانه و مهارتی برجسته در بافت و طراحی شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد فرش ایرانی، طرح‌های متنوع و زیبایی است که به آنها از طریق نقشه‌کشی دستی یا با استفاده از قالب‌ها اعمال می‌شود. این طرح‌ها معمولاً شامل طبیعت، گل و گیاهان، حیوانات، مناظر شهری، آیین‌ها و نمادهای مذهبی و فرهنگی ایران هستند. فرش ایرانی به دلیل کیفیت بالا و استفاده از مواد با کیفیت، ماندگاری و مقاومت بالا در طول زمان دارای ارزش اقتصادی و هنری بالایی است. هر فرش ایرانی به صورت دستی بافته می‌شود و زمان زیادی می‌برد تا به اتمام برسد. هر فرش نمونه‌ای از خلاقیت و صبر بافنده خود است.

مناطق مختلف ایران شهرت خاصی در تولید فرش دارند. برخی از نمونه‌های معروف فرش ایرانی عبارتند از: فرش کاشان، فرش اصفهان، فرش قم، فرش همدان، فرش نائین، فرش آذربایجان، فرش کرمان و فرش تبریز. هر یک از این مناطق بافتنده‌های ماهری دارند که به صورت سنتی و با استفاده از تکنیک‌های قدیمی فرش ایرانی را تولید می‌کنند. فرش ایرانی به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی ایران، در نمایشگاه‌ها و موزه‌های هنر در سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شود و مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها