|
کدخبر: 310578 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس دادگستری کل استان هرمزگان؛

آماده واردات خودروهای کارکرده هستیم

قهرمانی گفت: واردات خودروهای کارکرده از طرف دولت به بنادر استان هرمزگان ارجاع نشده است، البته در حال حاضر از آمادگی لازم برای واردات خودرو برخوردار هستیم.

اقتصاد  آماده واردات خودروهای کارکرده هستیم

اعلام آمادگی برای واردات خودروهای کارکرده از جمله مباحثی است که مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری کل استان هرمزگان در گفتگو با گسترش‌نیوز بر آن تأکید کرد، البته او در توضیح جزئیات این اقدام گفت که هنوز دولت ابلاغیه‌ای به بنادر شهید باهنر و لنگه که واردات خودرو از طریق آن صورت می‌گیرد، اعلام نشده است.

مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری کل استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز پیرامون ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه معادن استان هرمزگان گفت: در این حوزه گزارشی مبنی بر این داشتیم که عوارض گرفته شده از معادن، عوارض یکسال به اندازه ارزش یک کامیون از آن معدن است. لذا دستگاه قضا ورود پیدا کرد و گفت عوارض به‌روزرسانی شوند و کار صورت بگیرد اما اینکه درباره عملکرد معدن کرومیت و یا سایر معادن ترک فعل صورت گرفته باشد، چنین گزارشی نداریم.

او درباره پرداخت حقوق دولتی معادن افزود: قبل از پرداختن به معادن لازم است این نکته را بگویم شرکت‌های بزرگ در هرمزگان حساب بانکی هم نداشتند که حتی گردش مالی برای بانک‌های این استان صورت بگیرد. حتی بیمه‌های شرکت‌ها نیز توسط شرکت‌های بیمه‌ای استان هرمزگان صورت نگرفته، لذا در این مورد هم به شرکت‌های بزرگ تذکراتی داده شد اما درباره حقوق دولتی معادن پروسه‌ای وجود دارد و وقتی عوارضی را می‌گیرند، عوایدش هم شامل حال معدن مذکور می‌شود.

قهرمانی در ادامه تصریح کرد: اکثراً در حوزه صنایع برای استخدام نیرو اولویت نیروی بومی را قرار دادند، کما اینکه تعداد فراوانی از کارکنان پالایشگاه نفت آفتاب بومی هستند.

رئیس دادگستری کل استان هرمزگان درباره واردات خودروهای کارکرده و اینکه آیا خودروهای مذکور از طریق بنادر این استان صورت خواهد گرفت یا خیر؟ اظهار کرد: بیشترین واردات خودرو از طریق بندر شهید باهنر و بندر لنگه صورت می‌گیرد و ما هم از سیاست‌های خودرویی دولت حمایت می‌کنیم. در حقیقت همان‌طور که پیش از این وعده دادیم باز هم می‌گوییم که در حوزه واردات خودرو مسیر استان هرمزگان را هموار کنیم.

قهرمانی در پاسخ به اینکه در حوزه واردات خودروهای کارکرده دولت ابلاغیه‌ای به بنادر مذکور صادر کرده، خاطرنشان کرد: خیر، درباره واردات خودروهای کارکرده از طرف دولت موردی به بنادر استان هرمزگان ارجاع نشده است، البته در حال حاضر از آمادگی لازم برای واردات خودرو برخوردار هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها