|
کدخبر: 309916

اتفاق سرنوشت ساز برای بازار ارز / قیمت دلار اوج می‌گیرد؟

در معاملات روز دوشنبه باتوجه به بازگشایی بازار انس، معامله‌گران نیم‌نگاهی هم به این بازار دارند. این دسته معتقدند قیمت انس طلا امروز می‌تواند راه دلار و سکه را از هم جدا کند.

اقتصاد اتفاق سرنوشت ساز برای بازار ارز / قیمت دلار اوج می‌گیرد؟

سطح کلیدی قیمتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای ماندگاری دلار در ۵۰ هزار تومان مهم است.قیمت دلار و سکه روز یکشنبه، وضعیت رنجی داشت. در نبود بازار ارز هرات، قیمت دلار سلیمانیه و قیمت درهم امارت زیر نظر معامله‌گران بود. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار تومان شروع به کار کرد و با کاهش تا ۱۳ هزار و ۹۲۰ تومان پایین آمد. با این قیمت درهم، دلار ۵۱ هزار تومان برآورد می‌شود. قیمت دلار سلیمانیه در روز یکشنبه ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در پشت‌خط شب یکشنبه ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

این قیمت دلار در سلیمانیه در حالی به این مرز حمایت رسیده که در پشت‌خط گفته می‌شد دلار هرات حوالی ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله می‌شود.

به عقیده معامله‌گران مهمترین اتفاق پیش‌روی بازار ارز موعد لغو تحریم‌های موشکی ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. اگر در ۲۶ مهر سیگنال منفی به بازار مخابره شود قیمت دلار می‌تواند نوسان صعود به خود بگیرد و برعکس. علاوه بر این اخبار تنش بین حماس و اسرائیل نیز در تیررس معامله‌گران است. در معاملات روز دوشنبه با توجه به بازگشایی بازار انس، معامله‌گران نیم نگاهی هم به این بازار دارند. از نظر گروهی از معامله‌گران بازگشایی انس طلا در روز دوشنبه می‌تواند در بازار ارز و سکه تاثیرگذار باشد. این دسته معتقدند قیمت انس طلا امروز می‌تواند راه دلار و سکه را از هم جدا کند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی حمایت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان ناحیه مهم قیمتی برای درهم است. اگر این حمایت در بازار از دست برود قیمت دلار می‌تواند به کف ۵۰ هزار تومان نزول کند و حمایت دامنه پایین‌تر را تست بزند. اما اگر این سطح در بازار حفظ شود قیمت درهم امارات برای تثبیت بالای ۱۴ هزارتومان تلاش خواهد کرد که در صورت این اتفاق قیمت دلار می‌تواند وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود.

 

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها