|
کدخبر: 309405

بازار سرمایه؛ بهترین مسیر برای توسعه اقتصاد

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های وزارت اقتصاد در نخستین همایش بازار سرمایه گفت: طی سال‌های اخیر عمده تامین مالی از طریق بانک‌ها انجام شده که این موضوع مشکلاتی را برای اقتصاد به وجود آورده، بازار سرمایه بهترین مسیر برای توسعه اقتصادی کشور است.

اقتصاد بازار سرمایه؛ بهترین مسیر برای توسعه اقتصاد

محمد شریف‌زاده معاون بانک، بیمه و شرکت‌های وزارت اقتصاد در نخستین همایش بازار سرمایه بیان کرد: سیاست ما از ابتدای آغاز دولت سیزدهم در وزارت اقتصاد این بود که بازار سرمایه بدون حاشیه و عالمانه هدایت شود و این مسئله در دوسال اخیر توسط مدیران سازمان بورس محقق شده است.

وی افزود: اقدامات توسعه‌ای بسیار مناسبی در بازار سرمایه در بحث صندوق‌ها و ابزارها در دوسال اخیر صورت گرفته است. در وزارت اقتصاد تمام تلاشمان این است که اقتصادمان به سمت پیش‌بینی پذیری حرکت کند و سرمایه‌گذاران با اعتماد بیشتری در بازارهای مالی سرمایه خود را تزریق کنند که این بحث در مسئله خوراک پتروشیمی‌ها قابل مشاهده بود.

شریف‌زاده گفت: بحث تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای در کشور یکی از چالش‌های اصلی اقتصاد است. در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی سالانه کمتر از یک درصد بود؛ باید تلاش کنیم تا رشد اقتصادمان ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: براساس آمارها، میانگین رشد اقتصادی در دوسال اخیر حدود ۴ درصد بوده است، همچنین مطابق گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی در شش ماهه نخست سال ۶.۲ دهم درصد بوده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر عمده تامین مالی از طریق بانک‌ها انجام شده که این موضوع مشکلاتی را برای اقتصاد به وجود آورده، بازار سرمایه بهترین مسیر برای توسعه اقتصادی کشور است. احکامی در برنامه ششم لحاظ شده بود که امیدواریم این مسئله به طور مجدد در بازار سرمایه دیده شود.

شریف‌زاده اظهار کرد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه نیازمند ارتقای سواد مالی ، توسعه ابزارها و حضور نخبگان جوان است. امیدواریم باتوجه به تحولاتی که در بازار سرمایه رخ داده شاهد بازاری پویا و فعال باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش نشان از رشد و توسعه علمی در بازار سرمایه دارد.

منبع: سنا نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها