|
کدخبر: 309390

احتمال سقوط قیمت بیت کوین به ۲۵ هزار دلار

قیمت بیت‌کوین تا کف محدوده ۲۷ هزار دلار پایین آمده است. کارشناسان درباره ریزش مجدد بیت‌کوین هشدار می‌دهند، اما یکسری از تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند رهبر بازار خیال عقب‌نشینی از مواضع فعلی را ندارد.

اقتصاد احتمال سقوط قیمت بیت کوین به ۲۵ هزار دلار

قیمت بیت‌کوین به کمترین سطح در هفته گذشته رسید. بعد عقب‌نشینی بیت‌کوین از سنگر ۲۸ هزار دلار که روز شنبه رقم خورد، امروز چهارشنبه ۱۹ مهر ارزش آن تا کف کانال ۲۷ هزار پایین آمد و با قیمت بیت‌کوین در روز جمعه هفتم مهر برابری کرد.

یکی از تحلیلگران سرشناس بازار ارز دیجیتال که یک سال قبل در چنین روزهایی سقوط بیت‌کوین تا کانال ۱۵ هزار دلار را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود، حالا از احتمال ریزش قیمت بیت‌کوین تا کانال ۲۵ هزار دلار خبر می‌دهد اما آنطرف کورسوی امید هولدرها و طرفداران بیت‌کوین می‌تواند یکسری از تحلیل‌های تکنیکال باشد. تحلیل‌هایی که براساس روند قبلی بازار به‌دست می‌آید و نشان می‌دهد مرز ۲۷ هزار و ۳۰ دلار، محدوده مقاومتی فعلی بیت‌کوین است.

قیمت بیت‌کوین امروز چهارشنبه ۱۹ مهر به ۲۷ هزار و ۶۰ دلار رسید. ارزش بیت‌کوین به‌پول خودمان و با احتساب نرخ تقریبا ۵۳ هزار تومانی تتر معادل یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که نسبت به صبح سه‌شنبه بازدهی منفی دو درصدی را نشان می‌دهد.

بیت‌کوین صبح دیروز حوالی محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار معامله می‌شد و در شبانه‌روز قبلی برای لحظاتی تا پله ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار هم بالا رفته است. از طرفی کف قیمت بیت‌کوین در این مدت ۲۷ هزار و ۴۰ دلار به ثبت رسیده. محدوده مقاومتی فعلی بیت‌کوین براساس تحلیل‌های تکنیکال، فعلا مرز ۲۷ هزار و ۳۰ دلار است. همین تحلیل‌ها نشان می‌دهند با از دست رفتن سنگر ۲۷ هزار و ۳۰ دلار، امید هولدرهای بیت‌کوین به محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار و در قدم بعدی محدوده ۲۶ هزار و ۴۵۰ دلار معطوف می‌شود.

بیت‌کوین نسبت به هفته قبل هم بازدهی منفی یک درصدی را تجربه می‌کند، اما درقیاس با یک ماه قبل شاهد رشد ۵.۲ درصدی قیمت بیت‌کوین هستیم. ارزش کل بازار بیت‌کوین به حدود ۵۳۵ میلیارد دلار رسیده و از این حیث سهم آن از کل بازار معادل ۴۹ درصد است.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۵۶۰ دلار

قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. هر واحد اتریوم صبح امروز چهارشنبه ۱۹ مهر هزار و ۵۶۰ دلار که معادل ۸۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان است، معامله شد، اما دیروز خرید اتریوم هزار و ۵۸۵ دلار آب می‌خورد.

قیمت اتریوم در این مدت بین دو محدوده هزار و ۵۵۰ دلار تا هزار و ۵۹۵ دلار رفت‌وبرگشت داشته و همان عدد هزار و ۵۵۰ دلار، کمترین سطح هفتگی اتریوم محسوب می‌شود.

قیمت اتریوم حالا ممکن است تا هزار و ۵۴۰ دلار که محدوده مقاومتی فعلی آن محسوب می‌شود، تنزل پیدا کند. آنوقت اتریوم یا به مسیر صعودی برمی‌گردد یا وادار به عقب‌نشینی تا سطح هزار و ۴۲۰ دلار می‌شود.

اتریوم تا صبح امروز به ۱۷.۲ درصد از بازار ارز دیجیتال تسلط داشت. حجم کل معاملات اتریوم به حدود ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده و در ۲۴ ساعت قبلی کمی بیش از پنج میلیارد دلار بابت خریدوفروش‌های اتریوم جابجا شده است.

قیمت انواع ارز دیجیتال سرشناس

سولانا با بازدهی ناچیز مثبت یک درصد بهترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس داشته است. در همین مدت کاردانو مثل بیت‌کوین دو درصد از ارزش خودش را از دست داده، بازدهی ریپل و ترون به ترتیب منفی ۱.۵ و منفی یک درصد به‌ثبت رسیده و دوج‌کوین تغییر قیمتی نداشته است.

سولانا که از نظر تسلط به بازار جایگاه هفتم را مال خود کرده و فعلا سهم بیشتری از کاردانو، دوج‌کوین و ترون دراختیار دارد، معادل ۲۲.۳ دلار یعنی یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان فروخته می‌شود و بازدهی روزانه مثبت یک درصد داشته است.

قیمت کاردانو، اما از ۰.۲۵۱ دلار به ۰.۲۴۷ دلار تنزل پیدا کرد و هولدرهای آن متحمل ضرر دو درصدی شدند. ترون یا همان TRX هم به‌جای ۰.۰۸۶ دلار، ۰.۰۸۵ دلار معامله شد تا افت قیمت آن را یک درصد درنظر بگیریم. دوج‌کوین، اما مثل دیروز ۰.۰۵ دلار (سه هزار و ۱۲۵ تومان) معامله شد.

 

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها