|
کدخبر: 309310 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

رقم های عجیب در بازار تاناکورا / این لباس هم قیمت یک پایه حقوق است!

خرید لباس مجلسی همیشه جزء تصمیمات هم زمان بر هم هزینه بر بوده است. لباسی که شاید شما چند مرتبه بیشتر به تن نکنید اما باید میلیون‌ها تومان بابت آن بپردازید. در این گزارش به بررسی قیمت لباس مجلسی دست دوم پرداختیم.

اقتصاد رقم های عجیب در بازار تاناکورا / این لباس هم قیمت یک پایه حقوق است!

با شنیدن ترکیب «لباس مجلسی» یاد مجالس عروسی و مراسم‌های مهم زندگی‌مان می‌افتیم. مراسمی که با تمام میهمانی‌های روزمره فرق می‌کند و مقدمات خاص خودش را می‌طلبد. خرید لباس مجلسی چالش‌های خاص خودش را دارد و با توجه به سلیقه هر فرد ویژگی‌های متفاوتی دارد. هر لباس با توجه به جنس پارچه، مدل، به روز بودن و در برخی موارد کار دست بودن تزئینات آن قیمت‌های متفاوتی را خواهد داشت. بنابراین جزء خریدهای نسبتا گران خانواده‌ها محسوب می‌شود و باید توجه کنید و ببینید از خریدتان چه انتظاری دارید و چقدر باید هزینه کنید.

خرید لباس دست دوم به طبع نسبت خرید لباسی که چند مرتبه تن خورده است، قیمت پایین‌تری دارد و برخی افراد ترجیح می‌دهند لباس دست دوم استفاده کنند. خرید دست دوم همان طور که از اسمش پیداست هم می‌تواند مزایایی برای خریدار داشته باشد و هم شاید معایبی را در پی داشته باشد و بنابراین باید همه جوانب را برای انجام یک خرید اصولی در نظر داشت.

برای خرید لباس دست دوم چقدر باید هزینه کنیم؟

نمی‌توانیم قیمت واحد و مشخصی برای لباس‌های دست دوم مشخص کنیم اما هر چقدر لباس کمتر استفاده شده باشد قیمت بالاتری را دارد. با چرخشی در بین سایت‌های خرید و فروش اینترنتی می‌بینیم که فروشندگان لباس‌های در حد نو قیمت‌های بالاتری را برای لباس‌هایشان در نظر گرفتند. به عنوان مثال در آگهی زیر یک لباس مجلسی می‌بینیم که فروشنده آن را در حد نو معرفی کرده است. قیمت پیشنهادی برای این لباس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. البته با این قیمت در بازار می‌توانیم لباس نو و تن نخورده هم پیدا کنیم.

لباس-مجلسی-درحدنو

در یکی دیگر از سایت‌های خرید و فروش بعدی لباس‌هایی را می‌بینیم که با رنج قیمت مختلفی آگهی شده است. مدل‌ها و کیفیت لباس‌ها متفاوت است و به طبع قیمت مختلفی هم دارد. گران‌ترین لباس دست دوم در این سایت  ۸ میلیون تومان است که برای لباسی که تن خورده است، گران به نظر می‌رسد. ارزان‌ترین لباس‌ها هم در محدوده ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و می‌توان گفت با این پول در حال حاضر از بازار فقط می‌توانید یک روسری و شال مجلسی بخرید!

لباس-مجلسی-دست۲

پوشیدن لباس‌های دست دوم چه خطراتی برای سلامتی دارد؟

یکی از مسائلی که درباره استفاده از پوشاک دست دوم مطرح می‌شود، رعایت موارد بهداشتی است. بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه بیماری‌هایی که از طریق مایعات بدن مانند خون، عرق و ادرار منتقل می‌شوند، می‌توانند در لباس‌های افراد مبتلا به این بیماری‌ها باقی بمانند و در درزها و پرزهای لباس مخفی شوند. بنابراین، استفاده از پوشاک دست دوم ممکن است خطرات بهداشتی را به همراه داشته باشد.

روش‌های جلوگیری از خطرات استفاده از لباس‌های دست دوم

برای کاهش خطرات مربوط به پوشیدن لباس های دست دوم، باید به نکات مهمی توجه کرد. قبل از استفاده از پوشاک دست دوم، بهتر است آن‌ها را شستشو داده و در صورت امکان با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مناسب، مثل مواد ضدعفونی کننده قابل استفاده برای لباس‌ها، ضدعفونی کنید. بهترین گزینه این است که از پوشاک شخصی‌تان استفاده کنید و به جای استفاده از لباس‌های دست دوم از پوشاک نو استفاده کنید. این کار می‌تواند خطر انتقال بیماری‌ها را به شدت کاهش دهد.

اگر از پوشاک دست دوم استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها را به صورت منظم و با روش‌های مناسب تمیز نگه می‌دارید. شستن منظم و استفاده از مواد ضدعفونی کننده می‌تواند به شما کمک کند تا خطر انتقال بیماری‌ها را کاهش دهید. قبل از خرید لباس دست دوم، بررسی کنید که آیا درزها یا پرزهای مخفی دارد یا خیر. در صورت وجود این مشکلات، بهتر است از خرید آن خودداری کنید. همواره توصیه می‌شود پوشاک را از منابع قابل اعتماد و مطمئن تهیه کنید. اگر ممکن است، از فروشگاه‌ها یا منابعی که معتبر و مشهور هستند، استفاده کنید.

مراقبت و رعایت موارد بهداشتی در استفاده از پوشاک دست دوم می‌تواند به شما کمک کند تا خطر انتقال بیمیکی از مسائل مطرح در مورد استفاده از لباس‌های دست دوم، رعایت موارد بهداشتی است. بسیاری از بیماری‌ها، به خصوص بیماری‌هایی که از طریق مایعات بدن مانند خون، عرق و ادرار منتقل می‌شوند، می‌توانند در لباس‌های افراد مبتلا به این بیماری‌ها باقی بمانند و در درزها و پرزهای لباس مخفی شوند. بنابراین، استفاده از لباس‌های دست دوم ممکن است خطرات بهداشتی را به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها