|
کدخبر: 309298

با عضو جدید کمپین دلارزدایی آشنا شوید

نخست وزیر مالزی طی اظهاراتی اعلام کرد که به منظور کاهش وابستگی این کشور به دلار، قرار است استفاده از ارزهای محلی در تسویه حساب‌های خارجی افزایش یابد.

اقتصاد با عضو جدید کمپین دلارزدایی آشنا شوید

 انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی روز سه شنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که به منظور کاهش وابستگی این کشور به دلار، قرار است استفاده از ارزهای محلی در تسویه حساب‌های خارجی افزایش یابد.

انور خطاب به پارلمان مالزی گفت: توقف کامل وابستگی به دلار آمریکا دشوار خواهد بود، اما مالزی در استفاده از رینگیت (در تجارت) فعال‌تر و تهاجمی‌تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روند دلارزدایی در جنوب شرق آسیا شتاب بیشتری گرفته است.

نخست وزیر مالزی خاطرنشان کرد که کشورش با اندونزی، تایلند و چین، بزرگترین شریک تجاری خود، توافقاتی برای تشویق تجارت و سرمایه گذاری بیشتر با ارزهای محلی امضا کرده است.

فشار برای تجارت با ارزهای محلی در بحبوحه کاهش شدید ارزش پول مالزی در برابر دلار صورت می‌گیرد.

رینگیت در حال حاضر به پایین ترین حد خود نزدیک شده و در سال جاری میلادی حدود ۷.۶ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

بسیاری از اقتصاددانان در جنوب شرقی آسیا بر پذیرش فزاینده ارزهای ملی در تجارت بین‌الملل تاکید می‌کنند که وضعیت ویژه دلار آمریکا را کاهش می‌دهد.

این کارشناسان استدلال می کنند که دلار و موسسات مالی مرتبط با این ارز منسوخ شده‌اند و دیگر نباید وابستگی به آن ادامه داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها