|
کدخبر: 308669

قیمت این خودروی پرطرفدار کاهش یافت

قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز در چند وقت اخیر محل بحث بوده است. روند صعودی قسیمت کارخانه ای خودرو به دلیل افزایش استانداردهای 85 گانه منجر به نارضایتی مصرف کنندگان شده است. حال خبر می رسد در هیاهوی افزایش قیمت محصولات خودروسازان در مبدا قیمت یک خودروی محبوب افت کرده است.

اقتصاد قیمت این خودروی پرطرفدار کاهش یافت

بررسی قیمت کارخانه ای خودرو نشان می دهد، خودروسازی سایپا قیمت تحویلی خودروی شاهین برای تحویل مهر با افت قیمت کارخانه ای خودرو همراه بوده است.

این خودروی محبوب حاضر در سبد محصولاتی خودروسازی سایپا با قیمت حدود ۴۲۵ میلیون تومان در لیست خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص حاضر بود. اما حال با افت حدود ۱۸ میلیون تومانی مواجه شده و متقاضیانی که باید این خودرو را در مهر ۱۴۰۲ از سایپا تحویل بگیرند شامل این افت قیمت شده اند. مشخص نیست کاهش قیمت در راستای اظهارات مدیرعامل این خودروساز درباره تحویل سریع تر شاهین های معوقه اتفاق افتاده یا دلیل دیگری دارد.

گمانه دیگر نیز است که در ماههای آینده نه تنها قیمت کارخانه ای شاهین به قیمت پیشین بازگردد بلکه به دلیل اعمال استانداردهای جدید قیمتش مرز ۴۲۵ میلیون تومانی را نیز پشت سر گذارد.

البته شاید قیمت کارخانه ای شاهین با توجه به زمزمه های افزایش قیمت در مبدا نیز افزایش یابد. خودروسازان بدشان نمی آید بتوانند مجوز افزایش قیمت جدیدی را از شورای رقابت دریافت کنند. مدیران ایران خودرو و سایپا معتقدند با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمتی که در فروردین سال جاری به آنها اعطا شده بر اساس صورت های مالی سال گذشته است باید اعضای شواری رقابت صورت های مالی سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ یا صورت های مالی ۶ ماهه را به عنوان مرجع تعیین قیمت مورد توجه قرار دهند.

البته تا کنون شورای رقابت این مساله را نپذیرفته و خودروسازان همچنان محصولات خود را با قیمت های پیشین برای متقاضیان فاکتور می کنند.

دریافت نکردن مجوز افزایش قیمت و روند کُند عرضه ایران خودرو و سایپا را با اتهام احتکار نیز روبرو کرده است اما نهادهای نظارتی این مساله را بعد از بررسی های تخصصی رد کردند.  

مشخص نیست کاهش موقت قیمت کارخانه ای شاهین روی قیمت های بازاری این محصول نیز تاثیر مثبت گذاشته و قیمت آن را کاهشی کند یا همچنان خریداران این محصول را با قیمت های پیشین از بازار خریداری می کنند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها