|
کدخبر: 308604 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت های فضایی برای خرید یک دسته گل ساده!

انتخاب یک دسته گل مناسب همیشه جزء دغدغه‌های خریداران بوده است اما این روزها بحث قیمت نیز بسیار پر رنگ است و رقم‌های عجیب و غریبی را شاهد هستیم. در این گزارش با بررسی قیمت انواع دسته گل همراه باشید.

اقتصاد قیمت های فضایی برای خرید یک دسته گل ساده!

خرید گل و دسته گل به هر مناسبتی که باشد همیشه دردسته انتخاب‌های جذاب همه پسند بوده است. هدیه‌ای که بیشتر از آنکه جنبه مادی داشته باشد، ارزش معنوی دارد اما جالب اینجا است که همین هدیه معنوی در دسته انتخاب‌های گران محسوب می‌شود!

دسته گل را به بهانه‌های مختلفی خریداری می‌کنیم. خرید به مناسبت تولد یک نوزاد و خرید دسته گل به مناسبت خواستگاری و خاصه به عنوان دسته گل عروس از محبوب‌ترین خریدهای ممکن به حساب می‌آید. به همین بهانه سری به سایت‌های خرید و فروش آنلاین زدیم تا ببینیم گران‌ترین دسته گل طبیعی موجود چقدر هزینه دارد و رنج قیمت در چه سطحی است. با گسترش نیوز همراه باشید.

گران‌ترین دسته گل طبیعی چند است؟

با جستجویی در یکی از سایت‌های خرید و فروش قیمتی یک دسته گل طبیعی به قیمت ۸۲۸ هزار تومان عنوان شده بود که این دسته گل در دسته گران ترین‌ها در این سایت به حساب می‌آید. البته نمی‌توان گفت این دسته گل گران‌ترین در بازار است و به طبع با توجه به اینکه قیمت‌گذاری در حوزه گل به قیمت گل‌های به کار رفته و نایاب بودن آن هم برمی گردد، قطعا دسته گل‌های بسیار گران‌تری هم یافت می‌شود.

 

دسته-کل-گران

دسته گل ارزان چند است؟

معمولا هر چقدر تعداد گل‌های به کار رفته در دسته گل کمتر باشد قیمت آن ارزان‌تر می‌شود. به عنوان مثال در دسته گل زیر که فقط ۳ شاخه گل رز قرمز در آن به کار رفته است، ۱۲۰ هزار تومان است که نسبت به دسته گل قبلی فاصله معنا داری دارد.

دسته-گل-ارزان

محبوب ترین دسته گل در بین سایت‌های فروش اینترنتی

رز هلندی همیشه بین خریداران دسته گل پرطرفدار بوده است و ظاهر جذاب و فریبنده‌ای دارد. ظاهر زیبا، ماندگاری و عطر خوش این گل باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است و به همین دلیل پرفروش‌ترین دسته گل در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین مختص به یک دسته گل رز هلندی است. این دسته گل به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و اغلب برای استفاده از مراسم‌های عروسی و مخصوصا دسته گل عروس کاربرد دارد.

رز-هلندی

گران ترین گل در جهان کدام است و چند است؟

هر شاخه گل رز ژولیت (Juliet Rose) ۵ میلیون دلار است و یکی از زیباترین و گرانترین گل‌های دنیا به حساب می‌آید. به جهت کمیاب بودن شکوفه های گل رز ژولیت، این گل در بازار جهانی به قیمت ۱۰ میلیون یورو قیمت گذاری شده است و یک دسته گل کوچک از گل رز ژولیت حدود ۱۵۰ میلیون یورو قیمت دارد. قیمت گذاری گل رز ژولیت در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

ژولیت

دلیل خرید دسته گل در مناسبت‌های مختلف چیست؟

دسته گل‌ها به عنوان یک المان تزئینی طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها زیبایی و جذابیت به فضا اضافه می‌کنند و می‌توانند با طرح و رنگ‌های مختلف، جلوه‌ای زنده و شادی به محیط ببخشند. در برخی موارد هم هدیه دسته گل می‌تواند نماد عشق، محبت، تبریک، تسلیت و سایر احساسات باشد. همچنین به عنوان هدیه‌ای مناسب در موقعیت‌های مختلف مانند عروسی، تولد، روز مادر و غیره استفاده می‌شود.

بسیاری از گل‌ها عطر و بوی خوشی دارند که می‌تواند حس آرامش و تجدید نشاط را به افراد منتقل کند. بوی گل‌ها می‌تواند محیط را پر از انرژی مثبت و آرامش بخشد. تحقیقات نشان داده است که حضور گل‌ها در محیط می‌تواند روحیه و احساس عمومی را بهبود بخشد. گل می‌تواند استرس را کاهش دهد، انرژی مثبت را افزایش دهد و خلق و خوی متحولی را به افراد ببخشد. به طور کلی، دسته گل‌ها به دلیل زیبایی، احساساتی که به افراد منتقل می‌کنند، و تأثیرات مثبتی که بر روحیه افراد دارند همچنان یکی از هدایای محبوب و مورد علاقه در جامعه هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها