|
کدخبر: 308427

این ماشین برقی وارد بازار خودرو می شود

خودروی برقی هونگچی E-QM5 به عنوان یکی از جدیدترین محصولات شرکت هونگچی چین، قرار است به زودی به عنوان محصول گروه بهمن در بازار ایران و با برند BM CARS عرضه شود.

اقتصاد این ماشین برقی وارد بازار خودرو می شود

این خودرو که از نظر کیفیت در رتبه اول خودروهای برقی قرار دارد، طبق یک ارزیابی مستقل، جزو ۵ خودروی برقی مطمئن دنیا نیز شناخته شده است.

هونگچی E-QM۵ در دو نوع موتور عرضه می‌شود که نوع قوی‌تر آن به موتوری با حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. انرژی این موتور از طریق باتری لیتیوم-یون تأمین می‌شود که در سه ظرفیت مختلف ارائه شده و بردی ۴۳۱، ۵۶۰ و ۶۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.شارژ سریع این باتری‌ها بیش از ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

هر دو نسخه هونگچی E-QM۵، صرف‌نظر از نوع موتور، به یک نوع گیربکس تک‌سرعته مجهز شده‌اند. این گیربکس تنها یک دنده دارد و توانایی انتقال قدرت به جلو و عقب را به راننده می‌دهد. بنابراین نیازی به دنده‌های مختلف نیست.

استفاده از گیربکس تک‌سرعته و حذف دنده‌های متعدد، یکی از مزایای خودروهای برقی نسبت به خودروهای معمولی احتراقی است و سرعت شتابگیری را افزایش می‌دهد.

هم‌اکنون این خودرو برای انجام آزمایش‌ها و اخذ مجوزهای لازم، وارد شهرک آزمایش شده است. به نظر می‌رسد مراحل اداری واردات این خودرو نیز در حال انجام است تا به زودی هونگچی E-QM۵ به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای برقی، وارد بازار ایران شود.

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها