|
کدخبر: 308421

دلیل ارزان تر بودن گوشت وارداتی مشخص شد

رئیس انجمن صنفی گاوداران صنعتی گفت: گوشت وارداتی به این دلیل ارزانتر در می‌آید که با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ارد می‌کنند اگر با دلار آزاد وارد کنند آن موقع همه چیز روشن خواهد شد.

سید احمد مقدسی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید گوشت کشور وجود دارد که نیاز به واردات هم نداریم، افزود: برخی فکر می‌کنند که هر مشکل داخل را می‌توان با واردات تامین کرد و اقدام به واردات گسترده گوشت می‌کنند، در حالی که این گونه نیست.

رئیس انجمن صنفی گاوداران صنعتی در باره اینکه برخی این روز‌ها به فکر واردات برای تامین گوشت کشور هستند، گفت: آن‌ها می‌گویند واردات گوشت ارزانتر از تولید داخل در می‌آید، علتش این است که آن‌ها با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌کنند، اما اگر با دلار آزاد وارد کنند آن موقع گرانی گوشت وارداتی را متوجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: دولت در واقع واردات با ارز ارزانتر یارانه به واردات می‌دهد و تولید داخلی را تحت فشار قرار می‌دهد، در حالی که این یارانه را می‌تواند به تولید داخلی بدهد، اگر نهاد ارزان در اختیار تولید کننده قرار بگیرد و پول تولید کننده را به موقع در اختیارشان قرار دهد، تولید داخلی تقویت می‌شود.

مقدسی گفت: دام زنده کیلویی ۲۰۰ هزار تومان است و گوشت با استخوان کیلویی ۴۰۰ هزار تومان که اگر بدون استخوان در فروشگاه‌ها عرضه شود با کسر ۲۲ درصد استخوان قیمت به کیلویی ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: حال گوشت وارداتی گفته می‌شود که کیلویی ۳۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود در ظاهر ارزانتر از گوشت داخلی است، اما فراموش نکنیم که این گوشت با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد شده یعنی با ارز ارزان، قیمت را ارزان کرده‌اند.

منبع: شهرآرا نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها