|
کدخبر: 308321

نشانه‌های افزایش قیمت بیت کوین پدیدار شد

با نزدیک شدن به تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، هشداری جدی درباره آسیب‌های احتمالی که این تعطیلی می‌تواند به اقتصاد کشور وارد کند، صادر کرده است.

اقتصاد نشانه‌های افزایش قیمت بیت کوین پدیدار شد

نگرانی یلن بر عواقب آنی و بلندمدت این تعطیلی متمرکز است. او معتقد است که تعطیلی دولت می‌تواند کشور را به سمت رکود سوق دهد.

یلن همچنین بر تأثیر روانی فلج سیاسی بر مشاغل و مصرف‌کنندگان تأکید کرد و اظهار داشت که این موضوع می‌تواند اعتماد به اقتصاد را از بین ببرد و به طور بالقوه منجر به کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها شود. به گفته یلن، این از دست دادن اعتماد همچنین می‌تواند تأثیر مخربی بر رشد و ثبات اقتصادی داشته باشد.

با اشاره به این تهدیدات، یلن تأیید کرد که وزارت خزانه‌داری آماده‌سازی‌ها برای تعطیلی دولت را آغاز کرده است. این آماده‌سازی‌ها شامل ایجاد تمهیداتی برای اخراج اکثر کارکنان بخش و یک طرح اضطراری است که نشان‌دهنده جدی بودن وضعیت است.

به گفته اقتصاددانان و کارشناسان، میزان خسارت ناشی از تعطیلی دولت به مدت زمان آن بستگی دارد. به عبارتی، هرچه این تعطیلی بیشتر طول بکشد، پیامدهای آن برای اقتصاد جدی‌تر خواهد بود.

یلن، یک سیاست‌گذار باتجربه دولتی که شاهد تعطیلی‌های قبلی بوده است، خاطرنشان کرد که وضعیت فعلی متفاوت به نظر می‌رسد. او به «گروه کوچک و افراطی جمهوری‌خواهان» در مجلس نمایندگان به عنوان منبع بن‌بست و آسیب واردشده به مردم و اقتصاد آمریکا اشاره کرد. تداوم این بن‌بست سیاسی، عدم اطمینان پیرامون تعطیلی قریب‌الوقوع را تشدید می‌کند.

وضعیت بیت کوین چگونه است؟

در حالی که دولت ایالات متحده به خطر تعطیلی نزدیک شده است، بیت کوین (BTC)، پس از یک دوره ثبات نسبی در سپتامبر ۲۰۲۳، اکنون نشانه‌هایی از افزایش مجدد را نشان می‌دهد. در یک تغییر غیرمنتظره، قیمت بیت کوین روز جمعه یک افزایش ۱٫۵ درصدی را ثبت کرد و به بالای ۲۷ هزار دلار رسید.

در حالی که به طور کلی تصور می‌شود که ماه اکتبر، برای بازار دارایی‌های رمزارزی یک ماه صعودی بوده است، خبر تعطیلی دولت هم احتمالاً ممکن است یک اثر موجی در صنعت بانکداری ایالات متحده ایجاد کند.

از این رو، این وضعیت می‌تواند تکرار مارس ۲۰۲۳ باشد، زمانی که بحران بانکی منطقه‌ای در ایالات متحده بازارهای مالی را تکان داد. در آن زمان، قیمت بیت کوین رابطه منفی آشکاری را با سقوط سهام بانکی نشان داده بود.

رالی بیت کوین آغاز می‌شود؟

صرف‌نظر از رویدادهای اقتصاد کلان، رویداد هاوینگ بیت کوین نیز از نظر تاریخی یکی از صعودی‌ترین رویدادها برای بیت کوین بوده است.

بر اساس داده‌های تاریخی، در ماه‌های منتهی به هاوینگ، یک روند نزولی برای BTC مشاهده می‌شود، اما پس از اجرای رویداد، این ارز دیجیتال شاهد صعود قابل‌توجهی بوده است. از این رو، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر معروف، معتقد است که ممکن است در پنج ماه آینده زمانی فرا برسد که معامله‌گران آخرین فرصت را برای ورود به بازار بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار داشته باشند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها