|
کدخبر: 307426 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بیش از ۱۰ مدل ماکارونی به اسامی مختلف / قیمت هر کدام چند است؟

ماکارونی چه به شیوه سنتی و چه به شیوه مدرن طرفداران خاص خودش را دارد و جالب است بدانید که هر شکل از آن نام مخصوص به خود را دارد. در این گزارش به بررسی انواع ماکارونی به همراه قیمت آن می‌پردازیم.

اقتصاد بیش از ۱۰ مدل ماکارونی به اسامی مختلف / قیمت هر کدام چند است؟

همیشه تصور بر این است که ماکارونی در دسته غذاهای ارزان است و هزینه زیادی برنمی دارد اما در بازار مواد خوراکی با تنوع بالایی در زمینه نوع ماکارونی، برند آن و همچنین قیمت‌های مختلف روبرو می‌شویم. شاید در حالت ظاهر اولیه ما به همه این تنوع موجود ماکارونی بگوییم اما جالب است بدانید نام تجاری آن‌ها در بازار کاملا اختصاصی است و هر کدام کاربرد مخصوص به خودش را دارد.

ماکارونی-اسپاگتی

چند نوع ماکارونی داریم و قیمت هر کدام چند است؟

رایج‌ترین ماکارونی در سراسر جهان اسپاگتی یا به زبان عامیانه رشته‌ای است که مخصوصا در بین کودکان طرفداران بیشتری دارد. در تصویر زیر قیمت یک بسته ۷۰۰ گرمی اسپاگتی را در ۲ برند مختلف می بینیم که از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارد. برای خرید یک بسته اسپاگتی ۷۰۰ گرمی باید حدود ۲۳ هزار تومان هزینه کنید.

اسپاگتی-ماکارونی

 

نوع بعدی را عموم مردم ماکارونی فرمی یا شکل دار می‌گویند که البته به زبان تجاری به آن «ماکارونی» گفته می‌شود. با چرخشی بین سایت‌های فروش آنلاین می‌بینیم که برای خرید یک بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی فرمی باید حدود ۱۷ هزار تومان بپردازیم.

ماکارونی-فرمی

مدل بعدی که باز هم بین کودکان خردسال طرفداران خاص خودش را دارد به ماکارونی پروانه‌ای معروف است، جالب است بدانید باز هم اسم تجاری این ماکارونی متفاوت است و به «فارفاله» شناخته می‌شود. قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی پروانه‌ای یا فارفاله در بازار کشور حدود ۲۲ هزار تومان قیمت گذ اری شده است.

ماکاراونی-پروانه-فارفاله

مدل بعدی ماکارونی را در در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها زیاد می‌بینیم. «پنه» مدل بعدی ماکارونی است که بسیار طرفدار هم دارد و چند مدل غذای سریع با سس‌های مختلف همراه آن پخته می‌شود. برای خرید یک بسته ۵۰۰ گرمی «پنه» باید نزدیک به ۲۰ هزار تومان هزینه کنید.

ماکارونی-پنه

نوع بعدی ماکارونی را باز هم عموم مردم به نام دیگری می‌شناسند. ماکارونی فرمی پیچی را همگی به همین نام می‌شناسیم اما «فوسیلی» نام اصلی این مدل ماکارونی است. برای یک بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی فرم دار پیچی یا فوسیلی باید حدود ۱۹ هزار تومان پرداخت کنید.

ماکارونی-پیچی-فوسیلی

مدل بعدی ماکارونی در مورد مصارف هفتگی و روزانه خیلی رایج نیست اما گزینه مناسبی برای مراسم‌ها و میهمانی‌ها است. ماکارونی فرم دار صدفی که در زبان تجاری به آن «جامبو شلز» گفته می‌شود را در حجم ۵۰۰ گرمی به قیمت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان می‌توانید خریداری کنید.

قیمت-جامبوشلز

ماکارونی بعدی بی‌شباهت به جامبو شلز نیست اما از نظر ابعاد تفاوت‌های زیادی دارد. ماکارونی فرم دار گوش ماهی که در زبان تجاری به آن «شلز» گفته می‌شود را در بازار در حجم ۵۰۰ گرم باید چیزی حدود ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان هزینه بپردازید.

ماکارونی-گوش ماهی-شلز

 

مورد بعدی لازانیا است که شاید در دسته‌بندی ماکارونی قرار نگیرد اما از نظر طعم و مواد تشکیل دهنده بی‌شباهت به ماکارونی هم نیست. می‌توان به جد گفت که لازانیا طرفداران بی‌شماری را دارد و شاید در ۱۰ انتخاب اول غذای محبوب مخصوصا در سنین جوان و نوجوان قرار بگیرد. برای پخت و پز لازانیا در منزل شما باید حدود ۴۶ هزار تومان برای خرید یک بسته ۵۰۰ گرمی هزینه کنید و البته این هزینه فقط مربوط به تهیه لازانیا است و باید به فکر خرید دیگر مخلفات نیز باشید.

قیمت-لازانیا

ارزش غذایی ماکارونی در برنامه هفتگی

ماکارونی اغلب به عنوان یک غذای پرطرفدار در سراسر جهان شناخته می‌شود. این غذا یک منبع انرژی قابل توجه است و ارزش غذایی قابل توجهی دارد. ارزش غذایی ماکارونی ممکن است بسته به نوع ماکارونی و همچنین مواد افزودنی مورد استفاده در تهیه آن متفاوت باشد.

ماکارونی اغلب از گندم سخت تهیه می‌شود که حاوی کربوهیدرات قابل هضم است. کربوهیدرات در منابع انرژی بدن نقش اساسی دارند و به عنوان منبع اصلی انرژی برای عملکرد عضلات و فعالیت‌های روزانه استفاده می‌شوند.همچنین ماکارونی حاوی مقدار معتدلی پروتئین است، اما مقدار آن وابسته به ماده اولیه استفاده شده در تهیه ماکارونی است. پروتئین‌ها نقش مهمی در ساخت و تعمیر بافت‌های بدن و عملکرد سلول‌ها دارند.

جالب است بدانید که ماکارونی، به خصوص نسخه‌های تمام‌سوراخ یا طبیعی، حاوی مقدار مناسبی فیبر است. فیبر برای حفظ سلامت روده، کنترل قند خون، و رسیدن به اشباع مفید است.همچنین ممکن است ماکارونی به مقدار محدودی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین B و مقداری آهن و فولات غنی باشد. اما این مقدارها ممکن است نسبتاً کمتر از دیگر منابع غذایی باشد. چیزی که حائز اهمیت است این موضوع است که ماکارونی به تنهایی یک غذای تقریبا خالص است و تنها ممکن است پایه‌ای برای تهیه غذاهای کامل‌تر مانند سس‌ها، سبزیجات، گوشت و مواد پروتئینی دیگر باشد. همچنین، در نظر داشته باشید که ارزش غذایی ماکارونی می‌تواند بسته به مقدار مصرف و ترکیب با دیگر مواد غذایی تغییر کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها