|
کدخبر: 307065

این استان از ثروت معدن محروم ماند

معاون عمرانی با تاکید بر بازگشت معادن غیرفعال به چرخه تولید استان اظهار داشت: معادن یکی از پیشران های مهم توسعه استان است که می طلبد از تمام ظرفیت هایی برای سرعت بخشیدن به توسعه روز افزون آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

اقتصاد این استان از ثروت معدن محروم ماند

علی محمد روستا اظهار داشت: تشکیل و فعالیت کمیته‌های فنی شهرستانی نقش مهمی در فعالیت و بهره وری بهتر از معادن دارد.

وی بیان کرد: حضور میدانی سازمان صمت برای جبران عقب ماندگی حوزه معدن استان باید بصورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

روستا بر تشکیل کمیته فنی برای مطالعه دقیق نیازمندی های معدن استان تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از ابزار پیشرفته ضمن کاهش هزینه ها امکان لازم برای تجزیه و تحلیل بخش های مختلف معدن فراهم شود.

وی اضافه کرد: روستا استفاده از ظرفیت جوانان در کنار پیشکسوتان معدن را ضروری دانست و گفت: ذهن خلاق جوانان و شرکت های دانش بنیان می تواند فرآوری های خاصی را در این زمینه رقم بزند.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف در بخش معدن وجود برنامه عملی و نقشه راه با بهره گیری از ظرفیت علم و دانش ضروری است.

معاون عمرانی با تاکید بر بازگشت معادن غیرفعال به چرخه تولید استان اظهار داشت: معادن یکی از پیشران های مهم توسعه استان است که می طلبد از تمام ظرفیت هایی برای سرعت بخشیدن به توسعه روز افزون آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

روستا تصریح کرد: در زمینه بهره گیری از معادن، مردم و محیط زیست در اولویت اند و نباید به آرامش، امنیت مردم و حوزه محیط زیست استان خدشه وارد شود.

وی گفت: با توجه به ابلاغ ۱۵ وظیفه در قالب دستور العمل قبل از تصویب هرگونه مصوبه ای در این شورا زوایا و ابعاد قانونی و حقوقی براساس دستوالعمل ابلاغی باید مشخص شود.

ارزش سرمایه گذاری معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر است.عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه، مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و دیگر موارد است.

چهارمین معدن نیترات دنیا در بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد واقع است و از این جهت ایران را در جمع کشورهای دارای این ماده معدنی راهبردی قرار داده است.

معدن فسفات چرام یکی از بزرگترین معادن فسفات خاورمیانه است که براساس برآوردها با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها