|
کدخبر: 306573

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس کم جان به پایان رسید + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۳۱۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۲۶ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس کم جان به پایان رسید + نقشه بازار

معاملات بورس با ریزش نسبی به پایان رسید و نمای پایانی بازار را به رنگ سبز و قرمز درآورد طوریکه قرمزی سهم بیشتری را دارد.

بورس معاملات روز چهارشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شپنا، فملی، فارس، شبندر، شبهرن، شستا و حکشتی تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۵۸۲ واحدی به ۷۱۸ هزار و ۵۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش زیر ۵۰۰ واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۶۶۷۹۹۹.۹۸۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۵,۱۷۳.۱۰۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۴۳۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، زاگرس، تماوند، دتوزیع، فزر و ثپردیس  هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

️وزیر امور اقتصادی و دارایی: دولت از اتخاذ تصمیمی که موجب نااطمینانی در بورس شود اجتناب خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند گزینه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. در یک سال و نیم گذشته نیز استقبال خوبی از گزینه‌های جدید سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

روز گذشته در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ میز تامین‌مالی صکوک با حضور نمایندگانی از شرکت‌های متقاضی در حوزه غذا و دارو توسط شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (مُدام) در دفتر امور دارایی استان البرز تشکیل شد.

بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ رشد دوازده ماهه نقدینگی تا پایان مرداد به زیر ۲۷ درصد رسید.

۶ مزیت مهم معاملات طلا در بورس

شایان گرجی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نقدشوندگی بالا جزو ویژگی مهم بورس طلا است و خریدار هر زمان که بخواهد می‌تواند اقدام به معامله طلای خریداری شده کند.

ممکن است این بازار از نظر نقدشوندگی با بازار فیزیکی مورد مقایسه قرار بگیرد، اما «بدون اجرت بودن طلا» تفاوت عمده‌ای است که در بورس وجود دارد.

معامله‌گران در بورس، طلای خریداری شده را بدون کسر مابه التفاوت می‌فروشند و همچنین معامله طلا در بورس از پرداخت مالیات معاف است.

توسعه معاملات گواهی سپرده کالایی در دستور کار بورس کالا

محبوبه اسکندری، رئیس اداره توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: توسعه ابزار گواهی سپرده کالایی و کارکردهای آن، مسیر بلندمدتی است که بورس کالا برای خود ترسیم کرده است که در این حوزه گواهی سپرده کالایی پسته می‌تواند بستری برای راه‌اندازی قراردادهای مشتقه و صندوق کالایی باشد.

در این زمینه راه‌اندازی معاملات قراردادهای آتی و اختیار معامله در دستور کار قرار دارد و یک صندوق کالایی نیز به منظور سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر پسته، اعلام آمادگی کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها