|
کدخبر: 306262

نقش آفرینی بانک توسعه تعاون در اقتصاد گسترش می یابد

سید احسان خاندوزی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران اعلام کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این بوده است که نهادهای پشتیبان بخش تعاون در دولت مردمی بتواند قوی تر از گذشته عمل کنند.

اقتصاد نقش آفرینی بانک توسعه تعاون در اقتصاد گسترش می یابد

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد تامین کننده مالی بخش تعاون در سال گذشته با افزایش فعالیت خوبی روبرو شد و امیدواریم این مهم ادامه پیدا کند و با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون نقش آفرینی این بانک در اقتصاد ایران افزایش می یابد.

خاندوزی بیان داشت: نیازمند پشتیبانی و حمایت های دولتی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اتاق تعاون و سایر نهادهای تعاونی برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها هستیم. تلاش ما این بوده است تا کمک کنیم نهادهای پشتیبان تعاونی در دولت تقویت شوند. در همین زمینه، افزایش سرمایه در دولت سیزدهم برای بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه برای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی صورت گرفته است.

خاندوزی با اشاره به نظریه های اقتصادی در حوزه تعاون گفت: طبق این نظریه در اقتصاد تعادل‌های ناشی از همکاری و رقابت ترجیح دارد چرا که منافع کشورها را در بلند مدت تامین می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تعاون تبلور اقتصاد مشارکتی است این تعادل‌ها، تجسم در نهادهای تعاونی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه در فضای فرهنگ اقتصادی وارداتی نفس می‌کشیم، گفت: کمتر به فرهنگ اقتصاد مردمی بخش تعاون توجه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان داشت: در کنار توسعه تعاونی‌ها و مالکیت‌های خرد، نقش مشارکتی برای مردم نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت ٣۶ شرکت برتر بورسی سهام عدالت گفت: این شرکت‌ها که در سهام عدالت فعال بودند به سمت مشارکت‌های مردمی خواهند رفت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها