|
کدخبر: 304214

داشتن نرم افزار حسابداری در کسب وکار

بدون شک رویداد های مالی و گزارش های مربوطه مهمترین فرآیند در هر کسب و کار است که باید به طور مداوم بررسی و تحلیل شود تا امکان رشد و توسعه سازمان فراهم گردد و یکی از ضروریات این موضوع داشتن نرم افزار حسابداری است.

ابتدا اجازه دهید به این سوال اساسی پاسخ دهیم حسابداری کسب و کار چیست؟

حسابداری آنلاین

حسابداری در کسب وکار  به عنوان ثبت، خلاصه، تجزیه و تحلیل و گزارش تراکنش های مالی یک کسب و کار جهت ارائه به ذینفعان از جمله مدیران و سهامداران و سازمان امور مالیاتی  تعریف می شود که شامل تراکنش های مالی مهم مانند درآمد، دارایی ها، هزینه ها، حقوق صاحبان سهام و بدهی ها می باشد که این امکان را به شما می دهد تا به اطلاعات مهمی دسترسی پیدا کنید که  تصمیمات آگاهانه تری در رابطه با عملیات تجاری بگیرید.

چه یک کارآفرین جدید باشید که اولین کسب و کار کوچک خود را آغاز کرده  یا یک کارآفرین با تجربه و صاحب کسب و کار با سابقه، بدون سازماندهی مناسب و بینش مربوط به وظایف مرتبط با حسابداری، امور مالی کسب و کار شما در معرض خطر سوء مدیریت قرار می گیرد.

در اینجا به بررسی اصول حسابداری در تجارت می پردازیم و با ارائه  نکات عملی به شما کمک می کنیم تا امور مالی کسب و کار خود را به طور موثر و هوشمند مدیریت کنید، و با انتخاب درست نرم افزار حسابداری، تصمیم‌گیری مالی خود را تقویت کنید و شرکت خود را به سمت رشد پایدار هدایت کنید.

نقش حسابداری برای رشد و مدیریت کسب و کار شما حیاتی است. برخی از وظایف حسابداری در تجارت عبارتند از:

گزارش مالی حسابداری: شامل تهیه و ارائه صورتهای مالی است که نمای کلی از وضعیت مالی و عملکرد شرکت شما را ارائه می دهد.

تصمیم گیری: اطلاعات ضروری را برای تصمیم گیری در اختیار  مدیریت قرار می دهد. مدیران می توانند تصمیمات استراتژیک در مورد تخصیص بودجه، سرمایه گذاری، اقدامات کاهش هزینه، سرمایه گذاری ها و موارد دیگر با بینش جریان وجوه نقد، سودآوری و سلامت مالی بگیرند.

بودجه و برنامه ریزی: حسابداری برای بودجه بندی با ارائه داده های گذشته برای پیش بینی عملکرد آینده بسیار مهم است. شرکت ها را قادر می سازد تا امور مربوط به برنامه ریزی و تخصیص  و تعیین اهداف مالی را انجام دهند.

سنجش عملکرد:  حسابداری با ردیابی هزینه ها، درآمد، سودآوری و نحوه استفاده موثر از منابع  به شما امکان می دهد تا عملکرد کسب و کار خود از جمله کارایی و سودآوری  را در دوره های خاص ارزیابی  نمایید.

مدیریت جریان وجوه نقد: حسابداری جریان وجوه  نقدی ورودی و خروجی که کسب و کار شما نقدینگی کافی برای انجام تعهدات کوتاه مدت دارد و جهت کمک به حفظ ثبات عملیاتی بسیار مهم است.

نکات حسابداری که صاحبان مشاغل خصوصا کارآفرینان باید در کسب وکار خود رعایت کنند:

  1. تفکیک هزینه های تجاری و شخصی
  2. ثبت و بایگانی اسناد حتی هزینه های جزئی
  3. به روز رسانی سوابق مالی  به طور مرتب و اطمینان از صحت آنها
  4. بررسی منظم گزارشات مالی
  5. انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب

موارد فوق به شما کمک می کند پیشرفت شرکت خود را پیگیری کنید، امور مربوط به پرونده مالیاتی را راحت تر انجام داده  و تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرید.

برای رعایت این نکات فوق اصلی ترین موضوع که منجر به انجام صحیح  سایر امور می گردد  سرمایه گذاری برای نرم افزار حسابداری است تا بتوانید از تمامی داده ها  به طور دقیق و به موقع استفاده و گزارشات صحیح را در اختیار داشته باشید.

درصورتی که از نرم افزار حسابداری مناسب استفاده نمایید در کسب وکار خود موفق تر عمل می کنید.  با توجه به اینکه در عصر دیجیتال و اینترنت زندگی می کنیم نرم افزارهای حسابداری آنلاین بسیار کاربردی و متنوعی وجود دارند که هر کدام قابلیت ها و ابزارهای فراوانی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند، اما با در نظر داشتن نکات زیر می توان راحت تر و دقیق تر به نرم افزار موردنیاز خود رسید:

 

  1. دسترسی در هر زمان و مکان:

بارزترین مزیت نرم افزار حسابداری آنلاین نسبت به هر سیستم حسابداری سنتی این است که هر زمان و هر مکان و با هر ابزاری که به اینترنت متصل باشید مثل رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه به داده های خود دسترسی داشته باشید.

2. سطوح دسترسی و تبادل آنی اطلاعات بین همکاران:

مزیت پرکاربرد دیگر این است که بعد از ثبت هر رویداد مالی سایر کاربران بدون درنگ به آن اسناد دسترسی داشته و حتی در بعضی از نرم افزار های پیشرفته تغییرات هر کاربر را بتوان به صورت تفکیک شده مشاهده کرد، همچنین مدیر سیستم امکان تعریف چندین سطح دسترسی مختلف برای کاربران را دارد، مثلا کاربری فقط به بخش ثبت فاکتورها و کاربر دیگر برای ثبت و مدیریت اسناد حسابداری و کاربر دیگر امکان مشاهده اسناد و گزارشات را داشته باشد.

3. صرفه جویی در زمان :

در حسابداری رویداد هایی هست که به طور روتین و تکراری انجام می گیرد برای مثال بعد از ثبت فاکتور فروش، باید یکسری اسناد و گزارشات ثبت گردد مانند سند حسابداری مربوطه، ثبت در دفتر روزنامه، دفتر کل، ارسال یادآوری پرداخت و ... که با داشتن یک برنامه حسابداری تمام اینکار ها بعد از ثبت فاکتور به طور خودکار انجام می گیرد. که البته هر نرم افزار بسته به ماژول ها و ابزارهای خاص خود گزارش های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، که لازم است قبل از اقدام به خرید نسبت به مطابقت آنها با نیاز های خود اقدام نمایید.

4. گزارشات در بهترین زمان :

مرور داده های حسابداری و گزارش به موقع احتمالاً یکی از برتری های نرم افزار حسابداری است. شما در هر لحظه می توانید به گزارشات مالی خود از جمله ترازنامه و صورت سود و زیان دسترسی داشته باشید، تا عملکرد کسب و کار خود را بهتر مدیریت و بررسی نمایید.

5.کاهش هزینه ها و صرفه جویی

وقت طلاست. زمان تلف شده  برای مسائلی مانند انجام کارهای تکراری، رفع خطاهای حسابداری، تهیه گزارش های مالی و غیره را در نظر بگیرید، استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین با صرفه جویی در زمان به کاهش هزینه کسب و کار شما کمک می کند.

همچنین در بعضی از برنامه های حسابداری می‌توانید فاکتورها را بطور مستقیم و آنلاین برای مشتریان ایمیل یا پیامک کنید و زمان و هزینه‌ای که برای چاپ و ارسال صورت‌حساب ‌ها تلف می‌شود کاهش داده و در عین حال روند تسویه فاکتور را تسریع کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین حسابینو با داشتن تمامی ویژگی های ذکر شده، همراهی خوب و مطمئن برای کسب و کار را شما خواهد بود که از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به سادگی محیط کاربری در کنار ابزار های کاربردی و سودمند اشاره کرد که با کمترین هزینه می توانید اقدام به تهیه اشتراک موردنیاز خود نمایید. البته قبل از خرید می توانید یک ماه رایگان از تمامی قسمت ها بدون محدودیت استفاده نمایید و عملکرد بخش های مختلف را با کسب و کار خود مطابقت دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت hesabino.com مراجعه نمایید.

حسابینو حسابداری آنلاین و مدیریت کسب وکار

حسابداری آنلاین حسابینو

 

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها