|
کدخبر: 304150 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ماشین برقی هم قیمت پراید شد!

قمیت ماشین‌های شارژی با ظاهر جذابی که برای کوچک و بزرگ دارند سر به فلک کشیده است. جالب است بدانید که با پول خرید این ماشین‌ها در گذشته می‌توانستید پراید بخرید!

اقتصاد ماشین برقی هم قیمت پراید شد!

اسباب بازی همان طور که از اسمش پیدا است به مجموعه متنوعی از اشیاء مثل عروسک‌ها، ماشین‌های بازی، پازل‌ها، تکه‌های ساختمانی و بلوک‌ها، مجسمه‌ها، پرنده‌های مینیاتوری و اشیا دست ساز که از مواد مختلفی مانند پلاستیک، چوب، فلز و پارچه ساخته می‌شوند، گفته می‌شود. اسباب بازی معمولا منجر به فعال‌تر شدن حس تخیل در کودکان و نوجوانان می‌شود و از این منظر بسیار هائز اهمیت است.

اما آنچه که عیان است تفاوت فاحش اسباب بازی‌های زمان حال در مقایسه با زمان گذشته است. تکلنولوژی نقش موثری در پیشرفت روز افزون اسباب بازی‌ها داشته است و منجر به تنوع گسترده این ابزار سرگرمی شده است.

در همین موضوع گسترش نیوز به بررسی قیمت‌های مختلف ماشین برقی در بین سایت‌های اینترنتی پرداخته است که بعضا این قیمت‌ها بسیار نجومی احساس می‌شود.

قیمت‌های نجومی برای ماشین‌های شارژی

با گردشی در بین سایت‌های اینترنتی به قیمت‌های عجیب و غریبی بین ماشین‌های برقی با مدل‌های متفاوت روبرو می‌شویم. ماشین‌های شارژی که شباهت زیادی به مدل مشابه آن در اندازه‌های واقعی دارد. ماشین‌هایی که هم چراغ دارد، هم بوق دارد و هر چیزی که تخیل فرزندتان را فعال کند را می‌توانید در این ماشین‌ها ببینید. در آگهی زیر یک ماشین شارژی مدل بنز ۶ موتوره و ۶ چرخ را می‌بینیم که فروشنده آن را به قیمت ۳۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

ماشین-شارژی

در آگهی زیر یک عدد ماشین شارژی لامبورگینی زیر را می‌بینیم که به قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

لامبورگینی

در آگهی دیگر یک ماشین شارژی مدل مرسدس بنز آکتروس را می‌بینید که قیمت آن را فروشنده ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

 

کامیون-مرسدس-بنز

در آگهی بعدی نیز یک ماشین شارژی دو نفره لکسوس را می‌بینید که قیمت آن ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است و ظاهر آن همان طور که مشاهده می‌کنید بسیار شبیه به مدل واقعی آن است.

لکسوس-برقی

در آگهی زیر نیز یک ماشین شارژی به مدل مازراتی و ۴ موتوره را می بینیم که فروشنده آن را به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

مازراتی

با بررسی مدل‌های مختلف ماشین‌های شارژی در سایت‌های اینترنتی به یک نکته جالب می‌رسیم و آن نکته این است که با قیمت این ماشین‌ها در سال ۹۶ می‌توانستید یک پراید بخرید و حتی در برخی موارد ارزان‌تر هم در می‌آمد. پرایدی که به قیمت روز اگر محاسبه کنیم بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد اما کمتر از ۱۰ سال پیش می‌توانستیم با ۲۰ میلیون تومان صاحب آن شویم!

قیمت-پراید1

قیمت اسباب بازی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت اسباب بازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اندازه و پیچیدگی اسباب بازی می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد. اسباب بازی‌های بزرگتر و پیچیده‌تر، معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین جنس استفاده شده در ساخت اسباب بازی و کیفیت ساخت آن نیز تأثیرگذار است. اسباب بازی‌هایی که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و دارای استحکام و مقاومت بیشتری هستند، قیمت بیشتری دارند.

برند و شهرت تولیدکننده نیز می‌تواند تأثیری در قیمت اسباب بازی داشته باشد. اسباب بازی‌های تولید شده توسط برندهای معروف و محبوب معمولاً هزینه بیشتری دارند. محتوا و ویژگی‌های اسباب بازی نیز می‌توانند قیمت را تحت تأثیر قرار دهند. اسباب بازی‌هایی که قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند، ممکن است گرانتر باشند. به عنوان مثال، اسباب بازی‌های الکترونیکی با صفحه نمایش و قابلیت‌های تعاملی بیشتر، معمولاً هزینه بیشتری دارند. .

محل تولید اسباب بازی نیز می‌تواند تأثیری در قیمت آن داشته باشد. هزینه‌های تولید در کشورها و مناطق مختلف متفاوت است و این می‌تواند به طور مستقیم در قیمت نهایی تأثیر بگذارد. عرضه و تقاضا در بازار نیز می‌تواند قیمت را متأثر کند. اگر تقاضا برای یک نوع خاص از اسباب بازی بالا باشد و عرضه آن کم باشد، قیمت ممکن است بالا رود. هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش نیز در تشکیل قیمت نهایی اسباب بازی تأثیرگذار است. این شامل هزینه حمل و نقل، بسته‌بندی، انبارداری و هزینه‌های مرتبط با فروش و بازاریابی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها