|
کدخبر: 304052 سارا سمیع شمس

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه صنایع برودتی؛

تاثیر دلار بر قیمت تمام شده تعمیرات / اتحادیه چه نقشی دارد؟

بهشتی گفت: نرخ نامه خدمات هر سال به اتاق اصناف تهران اعلام می‌شود و مسئولان اتاق اصناف با توجه به نرخ تورم قیمت به روز را اعلام می‌کنند.

اقتصاد تاثیر دلار بر قیمت تمام شده تعمیرات / اتحادیه چه نقشی دارد؟

صنایع برودتی شامل تجهیزات پیچیده‌ای هستند که نیازمند دانش فنی و تخصصی هستند. در بعضی موارد، تجهیزات برودتی در مکان‌های دسترسی سختی قرار دارند. این ممکن است منجر به مشکلات در عملیات تعمیر و نگهداری شود. برای دسترسی به بخش‌های داخلی تجهیزات، ممکن است نیاز به تخلیه سیستم از ماده خنک‌کننده، جابجایی تجهیزات دیگر یا استفاده از ابزارهای خاص باشد. بنابراین تمام این محدودیت‌ها در زمان احتیاج به تعمیر صنایع برودتی وجود دارد و انجام مراحل را سخت‌تر می‌کند.

در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز در گفتگو با فرهاد بهشتی رئیس اتحادیه صنایع برودتی تهویه مطبوع و لباسشویی به بررسی چالش‌های مختلف در زمینه تعمیر لوازم خانگی پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم.

فرهاد-بهشتی

فصل تابستان پیک کاری تعمیرکاران است

فرهاد بهشتی رئیس اتحادیه صنایع برودتی به خبرنگار گسترش نیوز گفت: در حال حاضر ۱۴۱۷ واحد صنفی جواز دار داریم که درفصول گرم تابستان اغلب شروع کار ما است. تقریبا زمانی که دمای هوا به پیک گرمایی می‌رسد اوج کار صنایع برودتی هم شروع می‌شود و حجم کاری ما در این چند ماه بسیار بالا است.

وی افزود: با توجه به کمسیون بررسی شکایاتی که دراتحادیه داریم وهمچنین شکایاتی که به وزارت صمت ارجاع داده می‌شود، کمیسیون بررسی شکایات تشکیل می‌شود و بعد اتحادیه در جریان این موضوع قرار می‌گیرد که واحدهای صنفی در چه سطحی از نظر کارکرد قرار دارند.

رئیس اتحادیه صنایع برودتی خاطرنشان کرد: با بررسی این شکایات در زمینه تعمیر و کارهای اجرایی صنعت برودت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ممکن است از یک واحد صنفی در یک سال ۲ مرتبه شکایت شود که این اتفاق از نظر اتحادیه طبیعی به نظر نمی‌آید و بنابراین مسئول مربوطه در آن واحد صنفی به اتحادیه دعوت می‌شود و از آن درخواست می‌شود که در زمینه مورد شکایت شده، توضیحی ارائه دهد. بنابراین اتحادیه رصد می‌کند که واحد صنفی مجوز دار چه نقشی دراین شکایت داشته است و چرا این اتفاق افتاده است و در مجموع به این شیوه نحوه عملکرد واحد صنفی سنجیده می‌شود.

شکایت از تعمیرکاران به وزارت صمت ارجاع داده می‌شود

بهشتی تاکید کرد: بنده به شخصه بازدید سرزده و اتفاقی به واحدهای صنفی دارم و بعضا برخی از کارخانجات خدمات پس از فروش نیز دعوت می‌کنند و باز هم از نزدیک حضور دارم. ضمن اینکه فاکتورهای لازم را در خصوص مرجع رسیدگی به واحدهای صنفی داریم و اگر با مشکلی رو به رو شویم، حتما به مراجع بالادستی خود مثل وزارت صمت نیز ارجاع می‌دهیم. بنابراین یکی از مواضع رسیدگی به صنایع برودتی و واحدهای صنفی به این ترتیب است.

سایت معرفی معتبر در مورد تعمیرکاران مجوزدار

رئیس اتحادیه صنایع برودتی در ادامه گفت: مردم باید توجه داشته باشند در مورد تعمیر وسایل ارجاعی به واحد صنفی تعمیرکار حتما فاکتور دریافت کنند، این فاکتوربرای اتحادیه یک سند معتبر به حساب می‌آید. آدرس دقیق سایت اتحادیه صنایع برودتی استان تهران هم به این شرح است. (www. esbt. ir)

بهشتی تاکید کرد: تمام مردم مخصوصا ساکنین تهران برای تعمیر وسایل خانگی خود به آدرس دقیق سایت اتحادیه صنایع برودتی مراجعه کنند. مشخصات ۱۴۱۷ واحد صنفی در این سایت مشخص است و به سادگی آدرس و شماره تلفن این واحدها در دسترس مردم است. البته لازم به ذکر است که این سایت قرار است به روزرسانی شود و با طراحی جدید به عنوان یک سایت مرجع به مردم معرفی خواهد شد. ضمن اینکه بازرسان اتحادیه صنایع برودتی نیز همواره در حال رصد هستند و گزارش‌های لازم را به ما ارجاع می‌دهند.

قیمت خدمات در واحدهای صنفی تعمیر نرخ مصوبی دارد؟

وی افزود: ما نرخ نامه خدمات را هر سال به اتاق اصناف تهران اعلام می‌کنیم و مسئولان اتفاق اصناف با توجه به نرخ تورم قیمت به روز را اعلام می‌کنند و واحدهای زیر نظر اتحادیه صنایع برودتی براساس این نرخ نامه خدمات خودشان را ارائه می‌دهند. در مجموع می‌ توان گفت این نرخ‌ها توسط کارگروه‌های کمیسیون فنی اتحادیه که از اعضای خودمان هستند، از هر نظر هزینه خدمات مورد نظر را براورد می‌کنند. مثلا متخصص ظرفشویی و لباسشویی، متخصص پکیج‌های خانگی و یا کولرهای گازی هر کدام جداگانه هزینه‌های مربوط به خدمات تعمیری را براورد می‌کنند. بنابراین با توجه به تنوع لوازم خانگی نرخ نامه خدمات برای سال ۱۴۰۲ به اتاق اصناف تهران اعلام شده است.

رئیس اتحادیه صنایع برودتی در پایان به گسترش نیوز گفت: مشکلی که وجود دارد این است که نرخ‌های مصوبی که سالانه اعلام می‌شود دچارعدم ثبات می‌شود. این موضوع معمولا در اثرعدم ثبات نرخ ارز پیش می‌آید ولی به عنوان مثال در ماه سوم سال جاری با توجه به تغییرات گسترده در نرخ ارز همه چیز تحت تاثیر قرار گرفت و باعث شد هزینه خدمات با نرخ مصوب اتحادیه منافات داشته باشد. این هم باید تاکید کنیم که نرخ‌های متفاوتی در سطح شهر دیده می‌شود. شمال شهر یک قیمت برای خدمات عنوان می‌شود و در مقابل مرکز شهر و یا جنوب شهر نیز قیمتی دیگری اعلام می‌شود، این اتفاق به دلایل عرفی در جامعه دیده می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها