|
کدخبر: 303421

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس رنگ سبز را به خود دید + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ با روند صعودی ۹۱۲۷.۵۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۹۷ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس رنگ سبز را به خود دید + نقشه بازار

امروز شاهد ورود پول‌های جدید به بورس بودیم.  در حال حاضر حداقل ۶۰ درصد سهام‌ها در شرایط بسیار ارزنده‌ای قرار دارند و به اصطلاح «بازار خریدنی است». کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند،  شرایط فعلی بازار سهام برای کسانی که قصد ورود به بازار سهام را دارند، بسیار مناسب است.

البته برخلاف امروز، روزهای قبل بازار بورس وضعیت خوبی نداشت و به عقیده محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس شاهد خروج ١۵٠هزار میلیارد تومان از بورس با تصمیم اشتباه دولت بودیم. نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را اصلاح نکنند، مصوبه بلااثر می‌شود. با تصمیم غلط دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در این مدت کوتاه حدود ١۵٠ هزار میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شد این درحالی است که مابه التفاوت نرخ ۵ تا ٧ هزار تومان برای همه یک سال تولید این صنایع بیش از ۵٠ هزار میلیارد تومان نمی‌شد و چند برابر این قیمت باعث زیان بازار سرمایه شد.

امروز نهایتا موتور بورس با کمک گروه خودرویی روشن شد. شایعات در خصوص آزادسازی قیمت خودرو منجر افزایش تقاضا در گروه خودرویی بازار سهام شده است و کلیت بورس به رنگ سبز درآمده است. نمادهای خودرو، شپنا و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند و درتاثیرگذاران برتر نماد منفی حضوری ندارد.

امروز شاهد حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در بورس برای پذیرش برخی از شرکت های صنعت مرتبط با اقتصاد هسته‌ای بودیم.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها