|
کدخبر: 303284 سینا ستوده

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

نمایشگاه قطعات خودرو ۱۸ ساله شد

هجدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو افتتاح شد.

اقتصاد نمایشگاه قطعات خودرو ۱۸ ساله شد

هجدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو باحضور محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت، محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه سازان و برخی از متخصصان و فعالان این حوزه افتتاح شد.

نمایشگاه-خودرو

این نمایشگاه در سال جاری توسط شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو و با حمایت انجمن قطعه‌سازان، در مساحتی حدود ۸۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت از ۱۵ کشور مختلف از جمله چین، ترکیه، هند و… و بیش از هزار تولید کننده داخلی، ۲۲ لغایت ۲۵ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

قابل توجه است که در تازه‌ترین دوره از برگزاری این نمایشگاه، ۸۰ شرکت‌ دانش‌بنیان و دانشگاه‌های صنعتی از نقاط مختلف کشور، در راستای ایجاد زمینه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت حضور دارند.

نجفی-منشش

محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه سازان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر تاثیر برگزاری این نمایشگاه بر رونق صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: نمایشگاه جایگاهی است که توانمندی‌های داخل کشور را به عرصه ظهور می‌رساند و امکان صادرات را فراهم ‌می‌کند. نمایشگاه در گذشته بیشتر جنبه خرید داشت و ما باید به سمت فروش حرکت کنیم و نمایشگاه‌ها بیشتر جنبه فروش و صادرات محصولات و باید علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های داخلی در نمایشگاه‌های خارجی هم حضور داشته و محصولات خودمان را به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر برگزاری نمایشگاه برای دولتمردان و نمایندگان مجلس داخل است که متاسفانه حضور کمی دارند و همیشه تولید داخل سرکوب شده است، اما اگر این نمایندگان در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند و از نزدیک با شرکت‌ها و قطعه‌سازان ارتباط بگیرند متوجه می‌شوند که قطعه‌سازان توانمندی‌های لازم را برای تولید داخلی دارند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در پایان گفت: امسال نقدی که به نمایشگاه وارد است این است که زمان مناسبی را بر برگزاری نمایشگاه انتخاب نکرده‌‌اند و در فصل تابستان و گرما نمایشگاه برگزار شده است. امیدواریم که با صحبت‌هایی که مسئولان نمایشگاه کردیم سال آینده در فصل پاییز و در شرایط آب و هوایی بهتری نمایشگاه برگزار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها