|
کدخبر: 302262

احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین!

سه شاخص کلیدی توضیح می‌دهند که چرا قیمت بیت کوین همچنان به سمت کف‌های محلی جدید سقوط می‌کند.

اقتصاد  احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین!

قیمت بیت کوین در ۲۱ ژوئن یا حدود ۴۰ روز پیش، پس از افزایش قابل‌توجه ۱۹٫۵ درصدی در یک هفته، از مقاومت ۳۰ هزار دلاری عبور کرد. با این حال، از آن زمان تاکنون، این ارز دیجیتال در یک محدوده پر از اصلاحات حرکت کرده و در زمان نگارش این خبر، در محدوده ۲۹،۶۰۰ دلار معامله می‌شود.

از آنجایی که قیمت بیت کوین به طور مکرر نتوانسته مقاومت سطح ۳۱ هزار دلار را بشکند، معامله‌گران به طور فزاینده‌ای مضطرب هستند و احساسات آنها رفته رفته بدتر می‌شود. افزایش نگرانی در میان معامله‌گران تا حدودی به دلیل نوسانات تاریخی بیت کوین است که در گذشته بسیار بالاتر از سطوح فعلی آن بود.

در حالی که برخی از تحلیلگران از داده‌های مربوط به نوسان برای پیش‌بینی روندها استفاده می‌کنند، توجه به این نکته ضروری است که این شاخص بر تغییرات مطلق قیمت متکی است و نتیجه یکسانی را برای نوسانات قیمتی صعودی و نزولی دارد.

در ۳۰ جولای، سهم بازار بیت کوین از کل سرمایه ارزهای دیجیتال به ۴۹٫۵ درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین رقم از ۱۶ ژوئن است.

این کاهش را می‌توان تا حدی به پیروزی قانونی ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در ۱۳ جولای نسبت داد که خطرات نظارتی برای آلت کوین‌ها را کاهش داد. کاهش اخیر تسلط بیت کوین بر بازار، نشان‌دهنده تغییر روند نسبت به سودهای مشاهده‌شده بین دسامبر ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ است که طی آن، این شاخص از ۴۰٫۲ درصد به ۵۲ درصد افزایش یافت.

طبق گزارش‌ها، عرضه فعال یک ساله بیت کوین، که مجموع بیت کوین‌های منحصربه‌فرد معامله‌شده در ۱۲ ماه اخیر را نشان می‌دهد، در ۲۶ جولای به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۶ یعنی ۶٫۰ میلیون بیت کوین رسید. این داده‌ها در مقایسه با فعالیت ۶٫۲ میلیون بیت کوین در سه ماه قبل، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند – به‌ویژه با تأیید احتمالی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس در ایالات متحده.

کاهش تعداد بیت کوین‌های جابجاشده در شبکه ممکن است با افزایش استفاده از شبکه لایتنینگ به عنوان یک راه‌حل جایگزین جبران شود. با این حال، این راه‌‌حل لایه دوم در حال حاضر تنها ۱۳۸ میلیون دلار ارزش قفل‌شده دارد و تقریباً ۱۶،۳۸۲ گره را در ۳۰ روز گذشته نشان می‌دهد.

معیار اصلی «ترس و طمع» برای آپشن‌های (قراردادهای اختیار معامله) بیت کوین، انحراف دلتا ۲۵ درصد، نشان می‌دهد که گاوها در طول زمان اعتماد خود به بازار را از دست داده‌اند. قرار داشتن این شاخص بالای ۷ درصد نشان می‌دهد که معامله‌گران کاهش قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کند، در حالی که در دوره‌های هیجان معمولاً شاهد انحراف ۷- درصدی هستیم.

در حال حاضر، معیار ۳۰ روزه در محدوده ۱ درصد ثابت باقی مانده که نشان‌دهنده تقاضای متعادل بین آپشن‌های خرید و فروش است (بازار خنثی). با این حال، از زمان شکست حمایت ۲۹،۵۰۰ دلاری، شاهد کاهش بیشتر تقاضا از سوی گاوها هستیم.

از آنجایی که روحیه سرمایه‌گذاران بدتر می‌شود و شاخص‌ها هم به افزایش تنش‌ها اشاره می‌کنند، قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت با فشار فزاینده‌ای مواجه شود. کاهش تسلط، فعالیت ضعیف در شبکه و نگرانی‌ها در بازارهای آپشن، همگی می‌توانند تأثیر منفی بالقوه‌ای بر قیمت بیت‌ کوین داشته باشند. با این حال، اگر معامله‌گران محتاط باشند و حرکت نزولی بیشتری را پیش‌بینی کنند، احتمال لیکوییدیشن بیش از حد در میان معامله‌گران اهرمی کاهش می‌یابد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها