|
کدخبر: 299507

بررسی عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۳ / افزایش قیمت در راه است؟

بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و با افزایش بیش از ۸۰ درصدی در ۳۰ ژوئن به بالای ۳۰۰۰۰ دلار رسید.

اقتصاد بررسی عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۳ / افزایش قیمت در راه است؟

این عملکرد چشمگیر از سایر دارایی‌های مهم مانند طلا، شاخص S&P ۵۰۰ و شاخص Nikkei ۲۲۵ بهتر بود. عوامل متعددی در پشت این عملکرد چشمگیر وجود دارد؛ از جمله تقاضای مجدد سرمایه‌گذاران نهادی، ظهور Ordinals در شبکه بلاکچین و یک محیط نظارتی که برای صنعت رمزارزها هم مطلوب و هم نامطلوب بوده است.

بیتکوین-نمودار

یکی از محرک‌های کلیدی عملکرد بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳، تجدید تقاضای سرمایه‌گذاران نهادی بود. در ۱۵ ژوئن، بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان با حدود ۱۰ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، برای ETF بیت‌کوین درخواست داد. این حرکت باعث شد تا موسسات دیگری مانند فیدلیتی و دیگران درخواست مشابهی برای ETF ارائه دهند. هرچند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) طبق گزارش‌ها ادعا کرد که مدارک برای تائید ETF بیت کوین ناکافی هستند.

بیتکوین-نمودار۱

عامل دیگری که به عملکرد چشمگیر بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ کمک کرد، ظهور Ordinals در شبکه بلاکچین بیت کوین بود. Ordinals شبیهNFTها هستند؛ زیرا اجازه می‌دهد که متن، صدا و تصاویر را در کوچکترین واحد بیت کوین، ساتوشی، ثبت کند. در حالی که برخی از حداکثرگرایان (maximalist) بیت کوین تأثیر آن را بر روی بلاکچین محکوم کردند، یک گزارش از Grayscale اشاره کرد که Ordinals می‌تواند با جلب توجه بیشتر بازار، به پذیرش بیشتر بیت کوین کمک کند. داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که تعداد کل Ordinalsهای معمولی بیت ‌کوین تا به امروز ۱۴.۵ میلیون است که بیش از ۵۵ میلیون دلار هزینه ایجاد می‌کند.

بیتکوین-نمودار۲

رونق باورنکردنی بیت کوین در سال ۲۰۲۳، عوامل کلیدی رشد و نزول این ارز دیجیتال چیست؟با این حال، از آنجایی که مقامات نظارتی در ایالات متحده فشار نظارتی خود را بر صنعت رمزارزها افزایش دادند، مسائل نظارتی نیز بر عملکرد بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تأثیر گذاشت. تنظیم‌کننده‌های مالی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون آتی کالا اتهاماتی را علیه صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال از جمله بایننس و کوین‌بیس ارائه کردند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا کرد که این شرکت‌ها قانون اوراق بهادار فدرال را با فعالیت‌های خود در داخل کشور نقض کرده‌اند. علاوه بر این، شرکت‌های رمزارزی مانند Beaxy، Paxful و سایرین با استناد به محیط نظارتی نامطلوب، از کشور خارج شدند.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها