|
کدخبر: 299281

پروانه مخابرات باطل شد؟/ آغاز واکنش‌ها+سند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تمدید پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران مخالفت کرده است.

اقتصاد پروانه مخابرات باطل شد؟/ آغاز واکنش‌ها+سند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تمدید پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران مخالفت کرده است. یک منبع آگاه در شرکت مخابرات با تایید این موضوع اعلام کرد مخابرات به زودی در این زمینه موضع‌گیری خواهد کرد.

در نامه‌ای که به امضای امیرمحمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسیده است، خطاب به مدیرعامل مخابرات ایران عنوان شده است رگولاتوری با درخواست تمدید پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران در زمینه ارتباطات ثابت و همراه و انتقال داده، مخالفت کرده است. این نامه برای اولین بار در سایت مخابرات فردا منتشر شده است؛ اما یک منبع آگاه در شرکت مخابرات ایران با تایید دریافت چنین نامه‌ای اعلام کرد مخابرات به زودی پاسخ مستدلی به نکات مطرح شده در آن خواهد داد.

پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران که در سال ۸۶ صادر شده، ۱۵ سال اعتبار داشته و در آن عنوان شده است که قابلیت تمدید دارد. با این حال در نامه رگولاتوری به مخابرات، موارد متعددی به عنوان تخلف از مفاد پروانه ذکر شده و براساس آنها با تمدید پروانه فعالیت شرکت مخابرات، مخالفت شده است.

نامه

در نامه رگولاتوری به مخابرات، مواردی مانند اجرایی نشدن مصوبه بیت‌استریم، به روز نشدن واگذاری تلفن ثابت، انجام ندادن تعهدات مالی مانند تسهیم درآمد و جرایم، رانژه نشدن سایر اپراتورها، تبدیل وضعیت ایثارگران و… به عنوان مواردی یاد شده که مخابرات به تعهدات پروانه‌ای، موافقت‌نامه‌ها و الحاقیه‌های پروانه عمل نکرده و بر همین اساس، وزارت ارتباطات با تمدید پروانه این شرکت مخالفت کرده است.

براساس اعلام قبلی، مجمع عمومی سالانه شرکت مخابرات ایران روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر ماه برگزار می‌شود و انتشار این نامه چند روز پیش مجمع، می‌تواند حاشیه‌های زیادی را ایجاد کند.

دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های قبلی از زمان شروع به کار خود رابطه خوبی با شرکت مخابرات ایران داشته و حتی تعیین حداقل کارکرد برای خطوط تلفن ثابت در این دولت اجرایی شد؛ اما اکنون به نظر می‌رسد این رابطه با مشکلاتی روبرو شده است.

اولین واکنش رسمی مخابرات: پاسخ مستدل و مستند می‌دهیم

در اولین واکنش رسمی به انتشار این نامه، شرکت مخابرات ایران اعلام کرد به موارد مطرح شده در نامه پاسخ‌های «مستدل و مستند» خواهد داد.

در متن کوتاهی که شرکت مخابرات ایران در اختیار پیوست قرار داده، نامه سازمان تنظیم مقررات دارای «خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی» خوانده شده است.

در این متن آمده است: «با توجه به نامه ارسالی از سوی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص پروانه شرکت مخابرات، در محتوی نامه و موارد اشاره شده خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعاً مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.

گفتنی است با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران، مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد.»

منبع: ماهنامه پیوست
  • اعتراض ارسالی در

    امروز چهارشنبه 14 تیر ماه سال 1402 است که متأسفانه هنوز هم تکلیف بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از دی ماه سال 1400 تاکنون مشخص و روشن نیست چرا؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!

  • ناشناس ارسالی در

    آقای پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس چه خبر از بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنش ستگان مخابرات منطقه تهران؟! چرا با گذشت بیش از 18 ماه و 13 روز هنوز مخابرات منط قه تهران بن خوار بار و سایر رفاهیات ما ر ا ندادند. مشکلات بازنشستگان مخابرات منط قه تهران از دی ماه سال 1400 تاکنون نشان داد که متأسفانه در کشور قانون و عدالت و جود ندارد خدا به داد بازنشستگان مخابرات منطقه تهران برسد !

  • ناشناس ارسالی در

    طی ۱۸ ماه گذشته، بازنشستگان مخابرات ایرا ن بارها در شهرهای مختلف تجمع کرده‌اند. م هم‌ترین خواسته‌ی این بازنشستگان؛ اجرای آ یین‌نامه‌ی سال ۸۹ است. و متأسفانه مدیران شرکت مخابرات هیچ گونه توجهی نکردند و سک وت اختیار کرده اند. و دولت، مسئولان و نم ایندگان مجلس هم متأسفانه هیچ کاری، اقدام ی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام علیکم
    چرا با گذشت ۱۸ ماه و ۱۱ روز هنوز مخابرات منطقه تهران بن خوار با ر و رفاهیات ما را ندادند.

    م شکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نشان داد که متأسف انه در کشور قانون و عدالت و جود ندارد
    خدا به داد بازنشستگان مخابرات منطقه تهران برسد !

    تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ – ۰۵ تیر ۱۴۰۲
    رئیس قوه قضایی ه:

    همکارانم به بیش از ۲۰ هز ار پرونده در اعتراضات رسیدگی کردند/ سوال اینجاست که پس چرا شکایت و اعتراض بازنشس تگان شرکت مخابرات در سراسر کشور از دی ما ه سال ۱۴۰۰ تاکنون بررسی و رسیدگی نشده اس ت و این در حالی است که در این مدت ۱۹ ماه بیش از ۹۹۹ هزار بار در رسانه های و… اعت راض کرده ایم و همچنان نیز ادامه دارد.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام وعرض ادب
    حتی حرف رئیس کمسیون اصل۹۰ مملکت رو هم کسی بهش اهمیت نداد.. آنچنان آقای پژمانفر باقاطعیت گفتن ا ز خرداد واریز ماهانه ی خواربار بازنشسته اعمال میشه که باورمون شد..
    ولی الا ن متوجه شدیم تره هم واسه حرف ایشون خرد ن کردن جناب سلطانی و سهامداران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها