|
کدخبر: 299008

پلی نتورک دوباره هک شد

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، در پی هک گسترده پلی نتورک (Poly Network) در اوایل امروز، توضیحاتی را صادر کرد. صبح امروز یکشنبه، مهاجمان پس از سوءاستفاده از مکانیزم قرارداد هوشمند در ابزار پل پلتفرم دیفای پلی نتورک، میلیون‌ها توکن را ضرب کردند.

اقتصاد پلی نتورک دوباره هک شد

در واکنش به این حمله، مدیرعامل بایننس اظهار داشت که این مشکل در پلی نتورک، بر روی کاربران بایننس تأثیر نمی‌گذارد؛ زیرا بایننس از پلی نتورک پشتیبانی نمی‌کند. وی افزود که تیم امنیتی بایننس در حال کمک به تکمیل شدن تحقیقات در این زمینه است.

این دومین باری است که پلی نتورک توسط هکرها هدف حمله قرار می‌گیرد. پیش‌تر و در سال ۲۰۲۱ هم توسط رمزارز نیوز گزارش شده بود که هکرها با حمله به پلی نتورک، بزرگترین سرقت ارزهای دیجیتال در تاریخ را انجام دادند و بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را از این پروتکل چند زنجیره‌ای سرقت کردند. البته در آن زمان، هکرها تقریباً تمام دارایی‌های سرقتی را در کمتر از ۴۸ ساعت برگرداندند.

بر اساس جزییاتی که در مورد هک جدید ارائه شده، به نظر می‌رسد که مهاجمان مقدار زیادی دارایی را در چندین زنجیره منتشر کردند. طبق گزارش‌ها، پس از آن، هکرها ۹۴ میلیارد SHIB را به قیمت ۳۶۰ اتریوم، ۴۹۵ میلیون COOK را به قیمت ۱۶ اتریوم و ۱۵ میلیون RFuel را به قیمت ۲۷ اتریوم فروختند.

در نتیجه این حمله، پلی نتورک به طور موقت خدمات خود را به حالت تعلیق درآورده و با طرف‌های مربوطه برای ارزیابی میزان دارایی‌های تحت تأثیر همکاری می‌کند. متیس، یک ارائه دهنده راه حل لایه دو اتریوم نیز این وضعیت را تایید و اشاره کرد که توکن‌های METIS روی پل پلی نتورک با نقدینگی محدود قفل شده‌اند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها