|
کدخبر: 297670

قیمت بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار بازمی‌گردد؟

فاز اصلاحی اخیر در دو ماه گذشته قیمت اتریوم را به خط روند حمایتی طولانی‌مدت خود رسانده است. با این حال، این اصلاح که با کاهش حجم معاملات همراه شده، نشان‌دهنده عدم تعهد فروشندگان و احتمال بالاتر برگشت صعودی است.

اقتصاد قیمت بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار بازمی‌گردد؟

در این مطلب، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

پس از مشاهده فروش پایدار در دو هفته اول ژوئن، قیمت بیت کوین در حمایت ترکیبی ۲۵ هزار دلار و خط روند پایینی (قرمز) الگوی کنج، جایگاه مناسبی پیدا کرد. به دنبال آن، افزایش فشار خرید باعث افزایش قیمت بیت کوین شد و ارزش این رمزارز را تنها در سه روز ۷ درصد افزایش داد. اما آیا این روند صعودی می‌تواند باعث بهبود پایدار شود و قیمت بیت کوین را به ۳۰ هزار دلار بازگرداند؟

نمودار-رمزارز

 نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که دو اصلاح ماهانه برای قیمت این ارز دیحیتال، با فعالیت و حجم معاملات ضعیف مرتبط بوده است. در همین حال، پرایس اکشن نزولی همراه با حجم کم معاملات، نشان‌دهنده عدم اعتقاد فروشندگان است که در مقابل نشان می‌دهد خریداران احتمالاً کنترل روند را دوباره به دست خواهند گرفت.

 علاوه بر این، فاز اصلاحی همچنان بالای فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد است که نشان می‌دهد پولبک اخیر از نظر روند صعودی کلی، سالم بوده است. در حال حاضر، یک الگوی کنج نزولی، ریزش مداوم قیمت را کنترل می‌کند. بنابراین، یک بریک آوت به بالاتر از خط روند مقاومتی آن، سیگنالی برای از سرگیری بهبود قبلی خواهد بود.

 در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۲۶,۶۰۰ دلار معامله می‌شود. اگر یک کندل روزانه در بالای خط روند بسته شود، خریداران بالقوه می‌توانند به دنبال فرصتی برای ورود باشند. در چنین شرایطی، احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا مرز ۳۱,۵۵۵ دلار وجود دارد.

 در این میان، شیب شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی همچنان بالای ۵۰ درصد است که نشان می‌دهد که روند بازار همچنان صعودی است. از طرفی، لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین به محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یافته که همان سطحی است که بهبود قیمت این رمزارز را در اواسط ماه مارس آغاز کرد.

نمودار-رمزارز۱

اتریوم

فاز اصلاحی اخیر در دو ماه گذشته قیمت اتریوم را به خط روند حمایتی طولانی‌مدت خود رسانده است. با این حال، این اصلاح که با کاهش حجم معاملات همراه شده، نشان‌دهنده عدم تعهد فروشندگان و احتمال بالاتر برگشت صعودی است.

 در نمودار تایم فریم هفتگی، قیمت اتریوم یک کندل چکشی دم بلند را در خط روند صعودی نشان می‌دهد. این کندل و رد سطوح پایین‌تر، نشان‌دهنده انباشت فعال از سوی خریداران و احتمال بالاتر برگشت صعودی است.

 علاوه بر این، کل فاز اصلاحی بالاتر از فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد باقی مانده که نشان‌دهنده سلامت پولبک باتوجه‌به روند صعودی کلی است. پیش از این، زمانی که قیمت این حمایت پویا را مجدداً آزمایش کرد، دارندگان اتریوم به‌خصوص در ماه‌های ژانویه و مارس شاهد بهبود چشمگیری بودند.

 بنابراین، بازگشت صعودی پیش‌بینی‌شده می‌تواند آغازگر یک چرخه بهبودی جدید باشد که ممکن است قیمت را به بالای ۲,۱۳۸ دلار برساند. البته در این مسیر، معامله‌گران ابتدا با منطقه مقاومتی ۱,۷۷۵ تا ۲ هزار دلار مواجه خواهند شد.

 در مقابل، شکست و بسته شدن کندل قیمتی در زیر خط روند حمایتی، این سناریوی صعودی را باطل می‌کند و می‌تواند قیمت اتریوم را به مرز ۱,۴۰۰ دلار بازگرداند.

 در این میان، یک تقاطع نزولی بین شاخص MACD (آبی) و خط سیگنال (نارنجی) منعکس‌کننده نفوذ تهاجمی فروشندگان و بنابراین، نیاز به بریک آوت از سطح ۱,۷۷۵ دلار برای تأیید بازگشت صعودی است. از طرفی، حفظ قیمت اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، یک رشد بلندمدت را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها