|
کدخبر: 297446 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز:

خبر مهم از واردات خودروهای کارکرده/ به جای چینی، هیوندای و تویوتا می‌آوریم

طی جلسه علنی روز دوشنبه ۲۲ خرداد، مجلس کلیات طرح دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به واردات خودروهای دست دوم با ۲۱۲ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

اقتصاد خبر مهم از واردات خودروهای کارکرده/ به جای چینی، هیوندای و تویوتا می‌آوریم

علی رضایی، نماینده مردم کرمانشاه درباره موافقت مجلس با کلیات طرح واردات خودروهای کارکرده به گسترش نیوز گفت:ما به آقای علی آبادی این مطلب را گوشزد کردیم که این ۲۱۲ رای موافق نمایندگان مجلس، معنای خاصی دارد و دولت باید متوجه پیام نماینده های مردم شود.

او ادامه داد: واردات به طور قطع انجام می‌شود ولی این مورد شامل خودروهای چینی نمی‌شود. باور ما این است که واردات مذکور باید در خصوص خودروهای معتبری نظیر تویوتا و هیوندای صورت گیرد. درمورد این تعرفه، آقای وزیر مدعی شد که برای ۳۰۰۰ سی سی به بالا، تعرفه ۱۷۰ درصدی بسته شده است. سنگینی حجم موتور در این باره مدنظر دولت بوده است. این طور مقرر شده که برای ۳۰۰۰ سی سی به پایین تعرفه بالا برده نشود.

نماینده مجلس افزود:‌ این قولی بود که وزیر جدید صمت به ما داد. این طرح با موافقت مجلس همراه شده و حالا باید مراحل قانونی آن طی شود. بحث واردات خودروهای دست دوم مطالبه جدی مردم بود. این خواسته برحق چندین دلیل دارد؛ تعدیل قیمت و ایجاد یک فضای رقابتی مهم ترین آن‌ها است.

وی اضافه کرد:‌ در ضمن با اجرایی شدن این طرح، افراد متمول می توانند خودروی مدنظر خود را خریداری کرده و سایرین نیز خودروهای داخلی مثل پراید سوار شوند. پس از مرتفع شدن این موضوع، می توان موضوع واردات خودروهای نو را نیز مورد بررسی قرار داد.

 

  • اروین ارسالی در

    حالا برای این تصمیمتون از مافیای خودرو مثل میرسلیم اجازه گرفتید یا فقط می خواهید نوسان گیری کنید ؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها