|
کدخبر: 297430

لذت خرید خوب در اصفهان بر پایه نظرات کاربران در علی بابا پلاس

اصفهان شهری که آجرهای بناهای قدیمی‌اش از خشت تاریخ و هنر اصیل ایرانی اسلامی درست شده‌است و برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جزو مقاصد توریستی محبوب به‌شمارمی‌رود.

اقتصاد لذت خرید خوب در اصفهان بر پایه نظرات کاربران در علی بابا پلاس

اصفهان شهری که آجرهای بناهای قدیمی‌اش از خشت تاریخ و هنر اصیل ایرانی اسلامی درست شده‌است و برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جزو مقاصد توریستی محبوب به‌شمارمی‌رود. جاهای دیدنی اصفهان هر نگاهی را به هیجان وامی‌دارد. اگر بخواهید همه مکان‌های دیدنی و تک‌تک مراکز خرید سنتی مثل بازار اصلی اصفهان و مدرن مانند اصفهان سیتی سنتر این شهر تاریخی را بگردید باید چندین ماه و بلکه سالی را در اصفهان ساکن شوید.

ولی برای یک برنامه سفر کوتاه‌مدت بهتر است ازقبل چند مکان دیدنی خاص متناسب‌با سلیقه خودتان را انتخاب کنید تا در شهر اصفهان دچار سردرگرمی نشوید. یکی از دغدغه‌های سفر به شهری با سابقه هنری اصفهان، خرید سوغاتی خوب از آن است. در ادامه تعدادی از مراکز خرید جالب‌توجه و ویژه اصفهان هم‌چون شهر کتاب اصفهان را به‌شما معرفی می‌کنیم تا در سفرتان به نصف جهان، برنامه مناسبی برای خرید بچینید.

خرید خوب در اصفهان!

بخش مهمی از سفرهای ما به خرید و گشت‌وگذار در پاساژها و بازارهای شهر مقصد مرتبط می‌شود. درواقع یادگاری که از سفر با خودمان می‌آوریم خاطرات آن تجربه را با جزئیات زیادی به‌یادمان می‌آورد. به‌همین‌دلیل برنامه‌ریزی برای یک خرید خوب اهمیت زیادی دارد. گاهی ساعت‌ها رفت‌وآمد در مغازه‌های یک پاساژ فقط خستگی را بر تن شما باقی می‌گذارد. اگر مکان درستی را برای خرید پیدا کنید، با کمی جست‌وجو و صرف انرژی، سوغات دلخواه خودتان را به‌سادگی و با قیمت مدنظرتان پیدا خواهیدکرد.

در اصفهان مراکز خرید مختلفی پیدا می‌کنید که انواع محصولات مدرن و آثار هنری مخصوص این شهر را می‌فروشند. شما می‌توانید باتوجه به بودجه‌ای که برای سفر درنظرگرفته‌اید، پاساژها و بازارهای مختلفی را در اصفهان بگردید و سوغات‌تان را بخرید. در این مطلب سه تا از مراکز خرید جذاب و مشهور اصفهان را کنار نظر مسافران درباره آن‌ها بررسی می‌کنیم.

سوغات اصفهان

بازار اصلی اصفهان

کنار کاخ عالی‌قاپو، در میدان نقش جهان، بعد از سردر تاریخی و بی‌نظیر قیصریه، بازار اصلی اصفهان با شکوه و جبروت تاریخی خودش می‌درخشد. آدرس دقیق‌تر آن، میدان امام علی(ع)، جنب مسجد جامع است. این بازار دوران صفویه، با معماری دیدنی و جذاب و بخش‌های مختلف شامل سرا، تیمچه و راهرو، علاوه‌بر مرکز خرید، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به‌شمارمی‌رود.

اگر گذرتان به اصفهان افتاد حتما به بازار اصلی اصفهان بروید و قسمت‌های مختلف آن مثل تیمچه ملک‌التجار، بازار زرگران، عصارخانه شاهی، بازار مسگرها و بازار قیصریه را از نزدیک تماشا کنید و حتما سری به کافه‌های کوچک آن بزنید. سروصدای بازار مسگرها خیلی از گردشگران را برای خرید ظروف مسی اعلای اصفهانی وسوسه می‌کند.

در بازار اصلی اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه، از گز و خاکشیر و شربت‌های گیاهی تا پارچه قلم‌کاری، ظروف فیروزه‌نشان، جعبه‌های جواهرات و سایر لوازم شیک، گران‌قیمت و اصیل پیدا می‌شود. برای تماشای زیبایی هنر و معماری بازار بزرگ اصفهان وسط هفته‌ها انتخاب بهتری است. برای خرید اجناس مختلف شاید به‌دلیل توجه گردشگران خارجی، قیمت‌ها خیلی مناسب نباشد اما می‌توانید کالاهایی با قیمت مناسب هم پیدا کنید. هر روز هفته بازار اصلی اصفهان از هشت صبح تا 9 شب از مردم استقبال می‌کند.

شهر کتاب اصفهان

در چهازباغ بالا، خیابان عباس‌آباد، خیابان اردیبهشت شهر کتاب اصفهان با انواع کتاب‌های درسی، زبان خارجه، رمان و… از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی استقبال می‌کند. علاوه‌بر کتاب‌های مختلف شما می‌توانید لوازم‌التحریر با کیفیت خیلی خوب و آلبوم‌های موسیقی هم بخرید. برای کسانی که امکان حضور در شهر کتاب را ندارند گزینه خرید اینترنتی شهر کتاب اصفهان هم فعال است.

اگر عاشق شعر و ادبیات هستید شهر کتاب اصفهان با دیوان‌های اشعار از شاعران بزرگ شما را راضی خواهدکرد. بازی‌های فکری، اکسسوری‌های سالن مطالعه و شکلات هم در شهر کتاب اصفهان پیدا می‌شود. اما ویژگی دوست‌داشتنی آن، قدم‌زنی لابه‌لای قفسه‌های کتاب، نشستن و مطالعه کتاب‌های درجه یک و مهمانی و دورهمی‌های کوچک در کافه صمیمی حیات شهر کتاب است. این تعامل با محیط جذاب کتاب و کتاب‌خوانی حس خوبی را به افراد داخل شهر کتاب منتقل می‌کند.

اصفهان سیتی سنتر

اصفهان سیتی سنتر

دقیقا همان چیزی است که از چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیا انتظار می‌رود. مغازه‌های برند با اجناس لوکس و گران همراه امکانات بسیار متنوع که یک روز کامل شما را سرگرم می‌کند. 750 واحد تجاری، پارکینگ اختصاصی طبقاتی با گنجایش 2500 خودرو، فودکورت، شهربازی و محل بازی برای کودکان، دو طبقه پردیس سینمایی و گالری عکاسی فقط بخشی از جذابیت‌ها و امکانات اصفهان سیتنی سنتر محسوب‌می‌شوند. به‌همین‌دلیل اصفهان سیتی سنتر را می‌توان یکی از جاذبه‌های مدرن دانست که افراد زیادی برای بازدید و گشت‌وگذار به آن‌جا می‌روند.

شاید باور نکنید ولی حتی یک هتل پنج ستاره، کارواش، صرافی و موزه هم داخل اصفهان سیتی سنتر وجود دارد. شرکت پرستیژلند ایران این مجموعه را در هفت طبقه ساخت و با ویژگی‌های کم‌نظیری که بین سیتی سنترهای ایران دارد به یکی از جاهای دیدنی و حتی توریستی اصفهان تبدیل شد.

اصفهان سیتی سنتر کمی با مرکز شهر فاصله دارد و برای تردد باید از وسیله نقلیه استفاده کنید. شما می‌توانید از ساعت هشت صبح تا 11 شب در مرکز تفریحی تجاری اصفهان سیتی سنتر همراه خانواده لذت ببرید. برای دسترسی به این مرکز باید از اتوبان شهید دستجردی به روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان‌شهر بروید.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها