|
کدخبر: 296422

رکود چشمگیر بازار مواد غذایی

طبق اعلام اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در فروردین امسال نسبت به سال گذشته حجم خرید مواد غذایی مردم ۳۰ تا ۳۵ درصد افت کرده است و بازار با رکود چشمگیری مواجه بود.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به تحلیل وضعیت بازار و تقاضا در اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ می‌پردازد. او می‌گوید: در فروردین امسال نسبت به سال گذشته حجم خرید مواد غذایی مردم ۳۰ تا ۳۵ درصد افت کرده است. این آمار به گفته او در نتیجه استخراج کاهش فروش بنکدارن به دست آمده است.

رکود بازار

درحالی که برخی فعالان بازار می‌گویند، حجم خرید کاهش نیافته و صرفا شیوه خرید از کالاهای فاسد شدنی به کالاهای فاسد نشدنی منتقل شده است. کنگری تاکید می‌کند: حجم خرید مردم کاهش یافته است و رکود در بازار مواد غذایی چشمگیر است.

او می‌افزاید: امسال رشد دستمزدها متناسب با تورم نبوده است و چون توان خرید مردم پایین آمده، یکسری کالاها از سبد خرید مردم حذف شده است.

طبق اظهارات رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در نیمه دوم سال گذشته نیز به واسطه اعتراضات مردم، تقاضا نبود. او می‌گوید: در آن مقطع تقاضا کاهش یافت. اگر تقاضا بود مغازه ها شلوغ بود، ما کماکان به کسب و کارمان ادامه میدادیم. اما چون ناامنی احساس می‌کردیم و مشتری هم نداشتیم؛ بنکداران ۳ الی ۴ ساعت زودتر تعطیل می کردند تا امنیت مالی آنها حفظ شود.

به گفته او در آن مقطع عمده فروشان مواد غذایی ۳ الی ۴ روز چند ساعت زودتر از موعد روزانه تعطیل کردند.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها