|
کدخبر: 296113

چرا باید از خدمات مشاوره مالیاتی بهره مند شویم؟

اگر صاحب یک کسب و کار باشید فرقی ندارد که کسب و کار شما تولیدی باشد یا خدماتی، حقوقی باشد یا حقیقی، سهامی باشد یا مسئولیت محدود؛ شما مکلف به پرداخت مالیات هستید. امروزه سازمان اداره امور مالیاتی برای تشکیل ساختار عادلانه در سیستم مالیاتی کشور، سختگیرانه تر از همیشه به موضوع مالیات رسیدگی می­کند.

 تعدد و پیچیدگی های قوانین مالیاتی باعث شده که فرار از مالیات بسیار دشوار و حتی به امری غیر ممکن تبدیل شود. همچنین، این پیچیدگی قوانین باعث شده که مودیان برای اجرای تکالیف مالیاتی مربوط به صنف خود نیاز مبرم به دریافت خدمات مشاوره از مشاوران مالیاتی داشته باشند.

شرکت حسابداری ازتا این افتخار را دارد که با تسلط کامل به قوانین مالیاتی کشور و کادر فوق حرفه ای خود، با کیفیت ترین خدمات مشاوره مالیاتی را به صاحبان کسب و کارها ارائه دهد.

ازتا

خدمات مالیاتی شامل چه مواردی می­شود؟

خدمات مالیاتی شامل طیف گسترده ای از تمامی خدمات تخصصی است که در حوزه مالیات به صاحبان کسب و کارها کمک می­کند. برخی از این خدمات عبارتند از:

خدمات مشاوره مالیاتی:

یکی از بارزترین مشکلات کسب و کارها عدم آگاهی از تکالیف مالیاتی و نحوه صحیح اجرای آن­ها است. متغیر بودن و پیچیدگی قوانین مالیاتی باعث شده که همیشه به حضور یک مشاور مالیاتی خبره و کارکشته نیاز داشته باشید. در خدمات مشاوره مالیاتی، مشاوران نحوه صحیح انجام تکالیف مالیاتی را به شما نشان می­دهند و در صورت وجود چالش های مالیاتی، ایمن ترین راه حل را جهت جلوگیری از پرداخت جرائم مالیاتی، پیش روی شما خواهند گذاشت.

خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی:

طبق ماده 1 قانون مالیات های مستقیم، تمامی افراد حقیقی و حقوقی که موظف به پرداخت مالیات هستند(مودیان مالیاتی) می­بایست در ظرف زمان مشخص نسبت به تنظیم و ارسال اظهارنامه عملکرد خود اقدام کنند. اظهارنامه عملکرد می­بایست طبق چارچوب و استانداردهایی که سازمان اداره امور مالیاتی تعیین کرده است تنظیم شود؛ در صورتی که اظهارنامه مطابق با استانداردهای از پیش تعیین شده تنظیم نشده باشد، اظهارنامه شما مورد تایید سازمان اداره امور مالیاتی واقع نمی­شود که این امر عواقب بسیار سنگینی به همراه دارد.

 با توجه به اهمیت اظهارنامه های مالیاتی، بهتر است برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود حتما از یک متخصص مالیاتی که تجربه زیادی در زمینه تنظیم اظهارنامه عملکرد دارد، کمک بگیرید تا احتمال وجود هرگونه خطا هنگام تنظیم اظهارنامه خود را به صفر برسانید.

تهیه و تنظیم گزارشات فصلی:

طبق قانون 169 قانون مالیات های مستقیم تمامی مودیان مالیاتی موظفند در پایان هر فصل گزارش معاملات فصلی خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند. صورت معاملات فصلی شامل تمامی جزئیات خرید و فروش و معاملات صاحبان کسب و کارها است که باید در راس زمان مقرر به سازمان اداره امور مالیاتی تسلیم شود. برای تنظیم گزارشات فصلی، مانند دیگر تکالیف مالیاتی باید از فرمت خاص مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور، پیروی کرد.

 وجود کوچکترین خطا در اظهارنامه های ارزش افزوده علاوه بر خدشه دار کردن پرونده مالیاتی شما، جرائم هنگفتی نیز به همراه دارد. بنابراین، نظارت یک حسابدار متخصص که آگاه به مسائل مالیاتی می­باشد، مهم و ضروری است.

رسیدگی به پرونده های مالیاتی و جلسات دفاعیه مالیاتی:

سازمان امور مالیاتی ابتدا بر مبنای خوداظهاری مودیان مالیاتی، میزان مالیات آن­ها را محاسبه می­کند. گاهی در بررسی اظهارنامه های مالیاتی، ممیزان مالیاتی دچار ابهامات و سوء تفاهماتی  می­شوند که در برخی مواقع، این سوء تفاهمات به حدی شدید است که منجر به رد دفاتر قانونی و علی الراًس شدن اظهارنامه شما می­شود.

 برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و جهت دفاع مودیان از صحت اسناد و مدارک تسلیم شده، جلسه دفاعیه ترتیب داده می­شود، که مشاوران مالیاتی در این جلسات شرکت کرده و با استناد به قوانین مالیاتی از حقوق شما دفاع خواهند کرد.

تنظیم گزارش مالیات حقوق و مزایا پرسنل:

امور اداری و پرسنلی جزو مهمترین خدمات در شرکت های کوچک و بزرگ محسوب می­شود زیرا علاوه بر این که بر روی رضایت کارمندان تاثیرگذار است؛ هزینه حقوق و دستمزد، مشمول مالیات نیز می­شود. بنابراین، نحوه صحیح محاسبه حقوق، دستمزد و بیمه کارمندان بسیار هائز اهمیت است. مشاوران مالیاتی با آگاهی از قوانین مالیاتی و اخبار جدید مربوط به اصناف مختلف، به شما کمک می­کنند تا امور اداری و پرسنلی خود را مطابق با قوانین جدید مالیاتی پیاده سازی کنید.

مزایای برون سپاری امور مالیاتی چیست؟

با برون سپاری امور مالیاتی می­توانید بزرگترین دغدغه کسب و کارتان که مالیات است را از بین ببرید. شما می­توانید به جای دوندگی های فراوان و خرج هزینه زیاد بابت انجام امور اداری و مالیاتی کسب و کار خود، با صرف هزینه کمتر، این بار را از دوش خود برداشته و زمان و انرژی خود را صرف گسترش کسب و کار خود کنید.

 با برون سپاری خدمات مالیاتی شما تمامی امور مالیاتی خود را به شرکت های حسابداری می­سپارید؛ بنابراین، دیگر نیازی به صرف هزینه اضافی جهت استخدام حسابدار و یا حسابرس مالی نخواهید داشت. در برون سپاری مالی یک تیم حرفه ای مالیاتی، ایمن ترین نقشه راه مالیاتی را برای شما ترسیم می­کنند و از پرداخت مالیات مجدد و جریمه های مالیاتی سنگین جلوگیری می­کنند.

ازتا1

نتیجه گیری:

انجام تکالیف مالیاتی بخش جدانشدنی از تمامی کسب و کارهاست؛ از این رو، می­بایست در انجام صحیح و به هنگام آن­ها کوشا باشیم. یکی از بزرگترین چالش های کسب و کارها عدم آگاهی از قوانین مالیاتی و اقدام به انجام آن تکالیف بدون مشورت با مشاوران مالیاتی است. با برون سپاری خدمات مالیاتی به شرکت های فعال در حوزه حسابداری و مالی، می­توانید از روند صحیح انجام امور مالیاتی خود اطمینان حاصل فرمایید.

 موسسه حسابداری ازتا با بیش از 25 سال سابقه در حوزه خدمات حسابداری، مالی و مالیاتی این اطمینان را به صاحبان کسب و کارها می­دهد که به بهترین نحو ممکن و با قیمت مقرون به صرفه در راستای برآوردن اهداف صاحبین مشاغل در حوزه مالی و مالیاتی اقدام کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها