|
کدخبر: 296020

وزیر سابق آموزش و پرورش بی کار نماند!

در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان، یوسف نوری به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی معرفی شد.

اقتصاد وزیر سابق آموزش و پرورش بی کار نماند!

 در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان، یوسف نوری به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شد. در این مراسم همچنین ضمن تقدیر از سیدعلی موسوی‌جم رئیس سابق هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی، فرهاد سلاسل به‌عنوان رئیس جدید هیأت نظارت سازمان معرفی شد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: تأمین‌اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی کشور و خاورمیانه و بازوی توانمندی برای کشور و نظام است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که ساختارها در صورتی کارآمدی خواهند داشت که مدیران به اهداف و برنامه‌ها وفادار و متعهد باشند، گفت: در ساختار سازمان تأمین‌اجتماعی که ساختاری برای خدمت به مردم است و خدمات متنوعی را با عملیات مالی سنگین و پیچیده به بیش از نیمی از جامعه ارائه می‌دهد، هیأت‌مدیره و هیأت‌نظارت، جایگاهی بسیار مهم دارند.

وی افزود: برای تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی باید همدلی عمیق بین هیأت‌مدیره و هیأت نظارت با مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی برقرار باشد. هیات نظارت چشم بینایی است که باید نسبت به عملکرد سازمان اشراف کامل داشته باشد و این با همدلی بین هیأت‌نظارت و هیأت‌مدیره با مدیریت سازمان منافاتی ندارد. برای تحقق این موضوع درحال برنامه‌ریزی هستیم و اصلاحاتی را در کارکرد هیأت‌های نظارت ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه راهبردی وزارتخانه در حال طراحی است. ما برنامه‌های ۱۲ سال گذشته را بررسی کردیم و متوجه شدیم که بخش قابل توجهی از برنامه‌ها و ضوابط اجرایی در همه این سال‌ها درحال تکرار بوده و بوروکراسی اداری سنگینی که وجود دارد مجموعه را تحت تأثیر قرار داده و اراده افراد را سلب کرده است. در بسیاری موارد برنامه‌های بسیار خوبی نیز طراحی شده است اما پیگیری اجرای این برنامه‌ها به اندازه کافی انجام نشده است. ما باید گذشته‌ها را با دقت بررسی کنیم و از تجربیات گذشته به بهترین نحو استفاده کنیم تا بهترین برنامه را برای ایجاد تحول طراحی کنیم.

عسگریان افزود: هیأت‌مدیره و هیأت نظارت سازمان تأمین اجتماعی دارای اعضای مستقر است و از این هیأت‌ها انتظار داریم که فعالیت موثری داشته باشند. ترکیب مدیریت و هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار امیدوار کننده است و امیدواریم عملکرد موفق این مجموعه منجر به تحول در خدمات سازمان باشد.

براساس این گزارش، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سیدعلی موسوی‌جم، رئیس سابق هیأت نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره تصدی این مسئولیت تقدیر و برای فرهاد سلاسل آرزوی موفقیت کرد. موسوی همچنین با اشاره به سوابق ارزشمند یوسف نوری، عضویت ایشان در هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی را فرصتی جدید برای خدمت به جامعه شریف تحت پوشش این سازمان دانست و انتصاب وی را تبریک گفت.

موسوی با بیان اینکه در سال جاری روند رو به بهبود فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی محسوس است، گفت: پیش‌بینی ما این است که در ادامه، شاهد شرایط بهتری از نظر خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی به اقشار مختلف جامعه خواهیم بود. گستردگی فعالیت سازمان در حوزه اقتصادی و خدمت‌رسانی سازمان در بخش بیمه‌ای و درمانی می‌تواند فرصتی ارزشمند برای مجموعه سازمان فراهم کند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند «در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافی‌گری ممنوع است؛ لذت‌جویی ممنوع است.» اگر در این سال‌ها به این موارد توجه می‌شد، شرایط امروز کشور بسیار بهتر از وضع فعلی بود.

وی افزود: در حوزه تأمین‌اجتماعی نیز مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را ابلاغ فرموده‌اند که باید مبنای اصلی فعالیت همه ارکان سازمان باشد. فرصت‌های درونی تأمین‌اجتماعی بسیار مهم هستند. ما هنوز وارد اصلاحات ساختاری و پارامتریک نشده‌ایم و با برنامه‌های تحولی که از سال گذشته آغاز کردیم، فرصت‌هایی را ایجاد کرده‌ایم و شرایط امسال سازمان بهتر از سال قبل است. جذب یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه‌شده جدید آثار مالی مثبتی بر عملکرد سازمان داشته است. تلاشی که در کنترل مصارف انجام شده و ماهیانه حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان کنترل مصارف انجام شده است و تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که سالی ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه مالی داشت، کارهای بسیار مهمی هستند و آثار این کارها بر عملکرد سازمان مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی واقع‌بینی در بررسی مشکلات صندوق‌ها را یک اصل برشمرد و گفت: ما در حوزه صندوق‌های بیمه‌ای،  مشکلاتی داریم اما باید این مشکلات را به شکل درست بررسی و تبیین کنیم. معتقدیم حتماً در کوتاه‌مدت، امکان مدیریت مشکلات و در بلندمدت، امکان غلبه بر آنها وجود دارد.

موسوی گفت: ناترازی منابع و مصارف و انباشت بدهی دولت از مهم‌ترین مسائل تأمین‌اجتماعی هستند که نباید نسبت به این مسائل کم‌توجهی کنیم. از سوی دیگر شرایط اقتصادی کشور بر منابع و مصارف تأمین‌اجتماعی موثر است و برخی از مشکلات ما ناشی از تبعات شرایط اقتصادی کشور است. قطعاً بهبود وضعیت اقتصادی که در شعار سال نیز توسط مقام معظم رهبری رونق تولید و مهار تورم مورد تأکید قرار گرفته است، بر سازمان تأمین‌اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: نگاه تحولی که در همه بخش‌های دولت وجود دارد فرصت بسیار مهمی برای سازمان تأمین‌اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. فرصت مهم دیگری که برای سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، فرصت ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی است که راهبردهای رفع بسیاری از چالش‌ها و کژکارکردی‌های نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی را ارائه کرده است.

موسوی گفت: کارها و تلاش‌های ارزشمندی در سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود اما برای غلبه بر چالش‌های کلان نظام تأمین‌اجتماعی، نیازمند اتخاذ تصمیمات کلان هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مقطع زمانی کنونی را بهترن زمان برای ایجاد یک نقطه‌عطف در ساختار نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت بسیار مغتنمی برای پیشبرد برنامه‌های راهبردی در حوزه تأمین‌اجتماعی وجود دارد تا در دولتی که نگاه تحولی دارد، این کار بزرگ را به سرانجام برسانیم و از فرصت ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی توسط مقام معظم رهبری به نحو مطلوب و در جهت رفع چالش‌های این حوزه استفاده کنیم. در برنامه هفتم توسعه باید از سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری تبعیت کنیم و رفع چالش‌های حوزه تأمین‌اجتماعی را پیگیری کنیم.

موسوی ادامه داد: باید در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نظام ساختارمند و به‌هم‌پیوسته را دنبال کنیم و در همه ارکان سازمان این نگاه را با جدیت دنبال کنیم. ما در این مدت سعی کرده‌ایم که در کنار پاسخ‌گویی به مسائل روزمره سازمان؛ اسیر روزمرگی نشویم. ماه گذشته ۴۴ هزار میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت کرده‌ایم و تلاش ما این است که با هر راهبردی، مانع از استقراض شویم و در آینده نیز تلاش خواهیم کرد که با ظرفیتی که در اختیار این سازمان قرار دارد، بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم تا در کنار انجام اقدامات و ایفای تعهدات جاری، آینده خوبی را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

حجت‌الله دمیاد، رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات موسوی‌جم و آرزوی توفیق برای رئیس جدید هیأت‌نظارت و نیز عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی، تکالیف عدیده مهمی بر عهده دارد و مسئولیت در این سازمان، نعمتی است که اگر منشاء خیر و اثر برای مردم و برای نظام باشد، ماندگار خواهد بود.

سیدعلی موسوی‌جم، رئیس سابق هیأت نظارت بر سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم با قدردانی از همراهی و همکاری اعضای هیأت نظارت و همچنین مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌اجتماعی و آرزوی توفیق برای اعضای جدید هیأت‌نظارت و هیأت‌مدیره تأمین‌اجتماعی گفت: هیأت نظارت نماد سه‌جانبه‌گرایی در اداره سازمان تأمین‌اجتماعی است. خوشبختانه مدیریت جدید سازمان در دولت سیزدهم، عملکرد بسیار مناسب و همکاری ارزشندی با هیأت نظارت داشته و تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی که در این دوره اتفاق افتاد، در طول تاریخ فعالیت سازمان و در تاریخ نظام بانکی بی‌سابقه بوده است.

فرهاد سلاسل، رئیس جدید هیأت‌نظارت سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: مسئولان در نظام اسلامی همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان تبیین کردند باید دقت کنند که سالم وارد شوند و سالم خارج شوند و روحیه انقلابی خود را حفظ کنند. در نظام دینی، مسئولیت اگر به معنای فرصت خدمت به مردم باشد، نعمت است و باید بکوشیم در خدمت به مردم و خدمت به نظام از هم پیشی بگیریم.

یوسف نوری عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی نیز گفت: تأمین‌اجتماعی یکی از نهادهایی است که در خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه نقش مؤثری دارد و در صورت کارکرد درست و جلب رضایت مردم، می‌تواند مردم و حاکمیت را نزدیک کند. رضایت مردم از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی باعث دلگرمی آنان نسبت به نظام می‌شود. اگر برای تحقق کامل سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شود می‌توان به شکل‌گیری نظام کارآمد و جامع تأمین‌اجتماعی که نیازهای آحاد جامعه را پوشش دهد، امیدوار بود.‌

منبع: فارس

ارسال نظر