|
کدخبر: 282270

تعریف جدید وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که مدرسه هنوز از خودش اختیاری ندارد و آن وقت ما می‌خواهیم تحول ایجاد شود.

آموزشی تعریف جدید وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی

 وزیر آموزش و پرورش مفهوم رتبه بندی معلمان را شرح داد. یوسف نوری در نشست ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه در چشم‌انداز سندتحول بنیادین به رویکرد مدیریت نقدپذیر و مشارکت‌جو اشاره شده است که ما نیز به آن توجه داریم گفت: یکی از مهارت‌های پایه که متربیان ما باید داشته باشند تفکر نقادی یا نقد کردن منطقی است.

وی افزود: این مهارت پایه همانند دیگر مهارت‌های پایه شاید کمتر در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است و یکی از دلایلش این است که معلم را برای انتقال این مهارت‌ها به خوبی آماده نکرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعضاً دانش‌آموختگان ما به همه مهارت‌های پایه مجهز نیستند و مثلاً نمی‌توانند کار تیمی انجام دهند یا مهارت ارتباط با همدیگر را ندارند گفت: یک علت این است که شاید دانش را منتقل کرده‌ایم، اما این دانش با آن مهارتی که باید در فرد نگرش ایجاد کند، عجین نشده است.

نوری ادامه داد: این در حالی است که معلمان ما براساس اجتهاد خودشان و برداشتی که از موقعیت در آن شرایط داشتند کار‌های خوبی هم انجام دادند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها