|
کدخبر: 295369

رکورد صادرات آلومینیوم شکسته شد

فروش آلومینیوم پالایش شده روسیه به چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شد و به حدود ۸۹ هزار تن رسید. این دومین رتبه بالاترین میزان ثبت شده است چرا که سهم روسیه از واردات چین در پی تهاجم این کشور به اوکراین افزایش یافته است.

اقتصاد رکورد صادرات آلومینیوم شکسته شد

فروش آلومینیوم پالایش شده روسیه به چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شد و به حدود ۸۹ هزار تن رسید. این دومین رتبه بالاترین میزان ثبت شده است چرا که سهم روسیه از واردات چین در پی تهاجم این کشور به اوکراین افزایش یافته است.

پس زمینه افزایش واردات، تاثیر خشکسالی در جنوب چین است که بر انرژی آبی که کارخانه‌های ذوب به آن متکی هستند تاثیر گذاشته و باعث کاهش تولید شده است. تولید کل کشور در آوریل با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۳۳۴ میلیون تن رسید. اما ملاحظات ژئوپولتیکی نیز وجود دارد.

روسیه باید آلومینیوم بیشتری به چین بفروشد چرا که سایر کشورها به دلیل جنگ از عرضه آن اجتناب می‌کنند. در عین حال، خریداران چینی که ممکن است دسترسی آسان به دلار آمریکا نداشته باشند، می‌توانند به ارز خود پرداخت کنند و تلاش‌های پکن برای جهانی سازی یوآن به قیمت دلار، که معمولا برای تجارت کالاهای فرامرزی استفاده می‌شود را پیش می‌برند.

البته این تجارت به صورت دو طرفه انجام می‌شود. روسیه ناچار به خرید میزان بیشتری از آلومینای چینی که مواد اولیه تولید آلومینیوم است، شده است. از زمان آغاز جنگ با اوکراین بزرگترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم شرکت بین‌المللی روسال PJSC ناچار به متوقف کردن پالایشگاه نیکولایف خود در اوکراین شد و همزمان استرالیا خدمات حمل و نقل خود را به روسیه به دلیل آغاز جنگ متوقف کرد.

منبع: بیرونیت
  • ناشناس ارسالی در

    ضربه کجا بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    سگ تو این تیتر زدنت رسانه اصلاح طلب اشغا ل

    • ناشناس ارسالی در

      دوست عزیز چرا ناراحت شدی . واقعا خجالت آ ور هست ،از کلماتی مانند اصلاح طلب ،اصولگ را ،دوست ،دشمن ،و مانند این استفاده می‌ش ود.
      دوست عزیز در جهان امروز کسی به اسم دوست و دشمن نداریم ،بلکه رفتار و کر دار خودمون آنها رو به طرفی سوق می‌دهد، ا مروز جهان ،جهان سرمایه داری و معاملات و تعامل هست ،بعضی اجناس کمبود داریم وارد م ی‌کنیم، و بعضی اجناس مازاد رو صادر می‌کن یم، بقیه مسائل حاشیه ای هست،کلمه دشمن و دوست و اصول گرا و اصلاح طلب ،اختراع براد ران ارزشی هست که به مقاصد سیاسی و شیطانی خود برسند ،و بعصی از دوستان از پوستین م لا نصرالدین ،عبایی برای خود بدوزند،از ای ن کلمات حقیر استفاده نکن ،از ذهن و فکر خ ودت استفاده کن اول اندیشه کن و مطالعه کن و آن وقت خودت حدس بزن در پس زمینه این م حملات چی هست و نویسنده و گوینده می‌خواهد به کجا برسد برای اهداف خود و حزبش،شما س اده اندیش نباش.
      موفق باشید.

  • ناشناس ارسالی در

    مسؤلین ما هم عرضه کنند بازار را به نفع روسیه و چین و کشورهای عربی خالی نکنند . از بی عرضگی ایناست که مملکت داره فنا می شه . هر کشوری دنبال منافع برای خودشه الا کشور ما ایران با مسؤلین بی کفایت.

  • مجید ارسالی در

    داداش چرا ناراحت میشید این چندین دهه هست که نقشش از تصور گربه به تصور تبل بزرگ تبدیل شده پس این ضربه ها طبیعیه

  • علی ارسالی در

    بنظرم امریکا از چین و روسیه بهتر این یه مشت دزدن

    • ناشناس ارسالی در

      ولی آمریکا دنبال مستعمره است کدوم کشور د ر ارتباط با آمریکا مستقل شده که ما دومیش باشیم
      لطفا کمی تفکر

  • حسین ارسالی در

    مردم ایران اسلامی این خبر از پایه کذب اس ت. زیرا روسیه و چین کشورهای دوست و همسای ه هستند و برای ایران فقط منافع دارند و ه یچ ضرری برای کشور ما ندارند.همین که الان ما براحتی در یخچال های خانه های هر ایرا نی بیست کیلو گوشت قرمز و ده کیلو گوشت مر غ و در انبارهای خانه ها حدود ۴ تن برنج و حبوبات داریم بخاطر روسیه و چین است.وگرن ه الان ما از گرسنگی میکردیم. این متن را دشمنان گسترش میدهند که مردم را در مورد ک شورهایی چون روسیه و چین بدبین کنند.دشمن بد است.دشمن خر است. دشمن باید از بین برو د.

    • امید ارسالی در

      از آلبانی چرت نگو

  • ناشناس ارسالی در

    آمریکا که از بیخ عربه فقط دنبال استعماری و بس
    حال با این شرایط اگه روسیه و چین رو هم نداشتیم که بیچاره بودیم لطفا کمی تفکر
    استقلال ارزون نیست و ما ب رای اولین بار در طول تاریخ است که مستقل شده ایم اونم با اتکای بخود
    و هیچ ک شوری مارو مستقل نخواهد کرد هرکس به امید همسایه نشست گرسنه میخوابد

  • ناشناس ارسالی در

    چرا نظر مخالف را درج نمیکنید؟

  • ناشناس ارسالی در

    دشمن اصلی ما چین و روسیه و افغانستان و ک شورهای عربی هستند

  • حق ارسالی در

    درسته چین به روسیه سلاح نمیده ولی کاری ب رای روس‌ها می‌کنه که از سلاح دادن به روس ‌ها مهمتره برعکس ما که داریم سلاح می‌دیم ودر عوض گرفتن منفعت ناچیز تحریم هم میشی م

  • ناشناس ارسالی در

    انشاالله که از این بیشتر ضربه بزنند

  • مرتضی ارسالی در

    چین و روسیه به ایران ضربه نمی‌زند بلکه شما رسانه های ارتجاعی هستید که با دروغ به مردم منافع کشور را لگد مال میکنید ، لعنت به اربابتون آمریکا ، خیلی لقمه حروم تشریف دارید چون روزی نیست که علیه چین و روسیه گوه خوری و لجن پراکنی نکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها