|
کدخبر: 293910

پیش بینی جذاب درباره قیمت سکه

در شرایط کنونی سهامداران نسبت به بازار سرمایه ناامید شده‌اند و از طرفی هم سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی همچنان بازار ارز و سکه را جذاب نگه داشته است‌.

اقتصاد پیش بینی جذاب درباره قیمت سکه

در سومین روز هفته،  بازار سهام  برای دومین روز متوالی به سوگ نشست. شاخص  بورس تهران  دیروز بیش از ۱۲۵ هزار واحد سقوط کرد که در ۵۶ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

به دنبال مرگ ناگهانی  بورس  تهران در یکی دو روز اخیر، دیروز بخشی از سهامداران ترجیح دادند دارایی خود را به بازارهای موازی از جمله  بازار سکه  و طلا و ... ببرند.

در همین راستا، سکه‌بازان دیروز نیمی از زیان روز یکشنبه را جبران کردند و  قیمت سکه  در حدود ۶۵۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرد. البته با رشد  قیمت دلار  و سکه،  حباب قیمت سکه  نیز تا حدودی بزرگتر از روز یکشنبه شد.

افزایش  حباب سکه  در شرایط کنونی نتیجه افزایش انتظارات افزایشی در  بازار سکه  است.

در شرایط کنونی که سهامداران نسبت به بازار سرمایه ناامید شده‌اند و از طرفی هم سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی همچنان  بازار ارز  و سکه را جذاب نگه داشته است‌، از طرفی هم شب گذشته معاملات پشت خطی با استقبال خریداران دلار روبرو شد؛ امری که ممکن است کفه ترازوی افزایشی‌ها در  بازار سکه  در روز سه‌شنبه را سنگین‌تر کند.

فعالان اقتصادی باور دارند که محدوده ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای  قیمت سکه  مهم است.

به عقیده آنها در صورتی که سکه در این محدوده تثبیت بدهد احتمال ورود خریداران جدید به بازار و در نهایت ورود سکه به کانال جدید محتمل خواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر